اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی سیاست سازمان میراث فرهنگی است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی و مردم رویکرد و سیاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی سیاست سازمان میراث فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدعلی نجفی امشب در دیدار با فعالان حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع دستی استان کرمان، اظهار داشت: میلاد حضرت مسیح پیامبر صلح و دوستی را تبریک می‌گویم.

وی افزود: در سطح ملی و در استان کرمان امکانات و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی است، اما در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان یا کشور استفاده کنیم و در این زمینه تردیدی نیست.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بر اساس معیارهای مختلف از نظر ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری از کشورهای همسایه بسیار بالاتر و از نظر فعلیت خیلی پایین‌تر هستیم.

نجفی اضافه کرد: در بهترین شرایط تعداد گردشگران خارجی در سال گذشته حدود 4 میلیون نفر بوده‌ است که این آمار در کرمان وضعیت بدتری دارد و در گردشگری داخلی هم کمتر از حد انتظار من بود.

وی یادآور شد: 82 هزار نفر شمار گردشگران داخلی استان کرمان است که رقم پایینی است و این استان 4 هزار و 200 نفر گردشگر خارجی داشته که این آمار نشان می‌دهد، نتوانسته‌ایم به درستی برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم.

نجفی بیان داشت: باید با تمرکز بیشتر بر برنامه‌های مدیریتی و دقت بیشتر خود را از این شرایط نامطلوب نجات دهیم و رویکرد و سیاست سازمان میراث فرهنگی واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی و مردم است.

وی عنوان کرد: تصمیم‌سازی و بخشی از اختیارات باید به بخش خصوصی واگذار شود و مدل‌های مختلفی داریم که فعالیت‌های سازمان را به فعالان بخش خصوصی و گروه‌های مردمی واگذار کنیم.

این مسئول عنوان کرد: فضای عمومی کشور برای فعالیت‌های ما در دولت و مجلس خوب است و اقبالی به صنایع دستی و گردشگری وجود دارد و رئیس جمهور امید دارد که ما تحولی در این حوزه ایجاد کنیم.

نجفی تأکید کرد: در دولت مصوبه‌ای به تصویب رسید که بر اساس آن بخش گردشگری و صنایع دستی از تمام تسهیلات بخش صنعت برخوردار می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاری در کشور هستند، ابراز داشت: مجوزی دریافت کردیم که در سال آینده در حوزه گردشگری از امکانات توسعه ارزی و امکانات ریالی استفاده کنیم که هر دو وسیع است.

نجفی بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی باید مهمانسراهای خود را جمع کنند، اما تاکنون هیچ فردی توان انجام این کار را نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه مشکل ویزا به گردشگران خارجی به زودی رفع می‌شود، افزود: کمیته‌ای چهار نفره با اختیارات خوبی در این زمینه فعال شده و کشورها را به سه گروه تقسیم کرده‌ایم.

نجفی یادآور شد: این کشورها شامل کشورهایی هستند که لغو روادید می‌شوند، کشورهایی که گردشگران آنها با تور به ایران می‌آیند و کشورهایی که تسهیلات روادید برای آنها در فرودگاه و ... قائل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کرمان از نظر امنیتی مشکلی ندارد و گردشگران بسیاری برای بازدید از این استان استقبال می‌کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حیات 6 هزار ساله انسانی در استان کرمان، افزود: نگران تغییر هویتی استان کرمان هستیم و امیدواریم استانداری و شهرداری هم در این زمینه حساس شوند، زیرا مکانی مانند ارگ بم افتخار ایران و ایرانی است و باید برای حفظ و نگهداری آن تلاش کرد.

نجفی در پایان اذعان داشت: فرهنگ، کمربندی است که سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به هم وصل می‌کند.

انتهای پیام/80019/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول