اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بنیاد ملی چهره‌های ماندگار کشور تأکید کرد

اهمیت به امر پژوهش و بهره‌برداری درست از ظرفیت‌های پژوهشگران

دبیر بنیاد ملی چهره‌های ماندگار کشور بر توجه بیشتر به امر پژوهش و تحقیق تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های پژوهشگران و پتانسیل‌های آنان استفاده درست و بهینه کرد.

اهمیت به امر پژوهش و بهره‌برداری درست از ظرفیت‌های پژوهشگران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمود اسعدی عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اظهار کرد: پژوهش‌ها باید به سمت عملی شدن پیش برود نه اینکه تحقیقات و پژوهش‌ها در کتابخانه دانشگاه‌ها خاک بخورد.

وی ادامه داد: باید به سمتی پیش برویم که نتایج پژوهش‌ها را در کشور تجاری‌سازی کنیم و از طرح‌های ارائه‌شده در مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه انجام یک طرح و پژوهش صرف زمان و هزینه‌های بسیار بالایی را در پی دارد،‌ افزود: متأسفانه امروزه از بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌ها استفاده عملی نمی‌شود که این امر جای تأمل و نگرانی دارد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع فرار مغزها در کشور اشاره کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از نیروهای پژوهشگر، خلاق و نخبه بتوانیم در مسیر توسعه و آبادانی کشور استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم رامین حاجی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز در این مراسم طی سخنانی هدفمندکردن پایان‌نامه‌های تحصیلی، حمایت از محققان و پژوهشگران و تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها را از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد.

وی در ادامه همچنین از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی در این دانشگاه خبر داد و افزود: به منظور سهولت در امر برنامه‌های پژوهشی این مهم راه‌اندازی شده است.

در این مراسم از 20 نفر از محققان و استادان برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2302/ک20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول