اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه:

شأن لباس روحانیت با هیچ پست و مقامی قابل مقایسه نیست

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه گفت: بالاترین پست دنیا را در مقابل عدم استفاده از لباس روحانیت نمی‌پذیرم و این جایگاه معنوی را با هیچ جایگاهی تغییر نمی‌دهم.

شأن لباس روحانیت با هیچ پست و مقامی قابل مقایسه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام مهدی قریشی عصر امروز در حاشیه نشست اساتید حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اساتید دانشگاهی که علم و اخلاق را آموزش می‌دهند و آموزش دیدگان نیز به آن مسائل عمل می‌کنند و در حوزه‌های علمیه نیز با آموزش دادن یک مسئله شرعی به طلاب به آن عمل کرده و هم آن را به افراد دیگر ارائه می‌کنند، از ثواب تمام کارهای انجام شده بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: به نظر من بزرگترین توفیق برای اساتید حوزه و دانشگاه این است که خداوند این زمینه را برای آنها آماده کرده که بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کرده و دنیا و آخرت خود را آباد کنند.

قریشی تصریح کرد: همه مردم به گونه‌ای با کار کردن زندگی می‌کنند ولی خداوند مسیر زندگی ما را طوری رقم زده که با علم و تدریس سر و کار داریم و معیشت ما از این طریق تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: مسئله وحدت حوزه و دانشگاه سال‌های زیادی است که مطرح شده اما نکته اینجاست که جلسات هم اندیشی در برهه‌هایی از سال برگزار شود تا ظرفیت هر کدام از گروه‌های حوزه و دانشگاه شناسایی شود و بدانیم که از این ظرفیت‌ها چگونه استفاده کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه تاکید کرد: طلاب و حوزه‌های علمیه می‌توانند از علوم و روش تحقیق در دانشگاه‌ها استفاده کنند و دانشگاه‌ها نیز از اساتید مجرب حوزه در کارهای تبلیغی و تدریس در دانشگاه‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باید به روز باشیم و یک سری از تخصص‌ها را که طلاب آن‌ها را ندارند و یک سری مسائل شرعی که دانشجویان از آن‌ها بی‌خبرند را برنامه‌ریزی و پیاده کنیم که با ندانستن این‌ها با مشکلات مواجه خواهیم شد و انسان تا با یک سری مشکلات مواجه نشود لزوم یادگیری و پیگیری آن را نمی‌داند.

قریشی اعلام کرد: حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید با هم فکری و هم اندیشی کارهای مورد نیاز را در زمینه‌های مختلف انجام دهند تا شاهد وحدت و پیشرفت حوزه و دانشگاه‌ها باشیم.

انتهای پیام/61009/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول