اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران مطرح کرد

کاهش خسارت ناشی از آوار زلزله با سبک‌سازی ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: کاهش خسارت ناشی از آوار زلزله با سبک‌سازی ساختمان امکان‌پذیر است.

کاهش خسارت ناشی از آوار زلزله با سبک‌سازی ساختمان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تورج نائیج‌پور عصر امروز در همایش ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای زلزله ساری که به‌منظور دهمین یادمان زلزله بم در سالن جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، اظهار داشت: هلال احمر از ارگان‌های امدادی است که بدون موضوعات سیاسی باید به فعالیت خود ادامه دهد.

وی وظیفه نظام مهندسی ساختمان را به عنوان نهاد غیر دولتی، کمک حال دیگر دستگاه‌های اجرایی در زمان بحران دانست و ادامه داد: در زمان بحران با کمک هلال احمر باید به اقدام مطلوبی دست یابیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سازمان نظام مهندسی ساختمان سامانه بلایای طبیعی تشکیل شد، تصریح کرد: در پیشگیری از حوادث طبیعی باید به کیفی‌سازی ساختمان توجه ویژه‌ای شود.

نائیج‌پور افزود: با ادامه جریان زلزله باید به فکر سبک‌سازی ساختمان‌ها باشیم تا آوار خسارت کمتری را به همراه داشته باشد.

وی ساختمان را منفعت عام دانست و ادامه داد: ساختمان‌‌سازی باید بر اساس آیین‌نامه اجرایی صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به تغییر نگرش در ساختمان سازی‌ها اشاره کرد و گفت: بدون حضور خدمات نظام مهندسی ساختمان به صورت واقعی هیچ ساختمانی نباید ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه در ساخت و سازهای نباید کیفیت را فدای کمیت کرد، افزود: دهیاران پروانه ساخت و ساز صادر می‌کنند اما هیچ پروانه‌ای به سازمان نظام مهندسی ارسال نمی‌شود.

نائیج‌پور مصالح ساختمانی، استفاده از کارگر ماهر و نظارت سازمان نظام مهندسی را عوامل موثر در افزایش کیفی‌سازی ساختمان دانست و ادامه داد: تاکنون 16 هزار کارگر ماهر ساختمانی در استان شناسایی شدند.

وی بر ساماندهی کارگران توسط اصناف تاکید کرد و ادامه داد: اگر ساختمان‌ها اصولی طراحی و احداث شوند بم دیگری در مازندران رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/86006/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول