اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری:

190 زلزله در مرکز مازندران ثبت شده است

فرماندار ساری با تاکید بر آمادگی لازم دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری احتمالی از زمین لرزه‌ گفت: 190 زلزله در طول 100 سال اخیر برای مرکز مازندران به ثبت رسیده است.

190 زلزله در مرکز مازندران ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جواد واحدی بعدازظهر امروز در همایش ریز‌پهنه‌بندی لرزه‌ای زلزله ساری که به منظور دهمین یادمان زلزله بم در سالن جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، اظهار داشت: مازندران به ویژه مرکز استان در بین دو گسل اصلی زلزله البرز و خزری قرار دارد.

وی با تاکید بر آمادگی لازم دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری احتمالی از زمین لرزه، افزود: 190 زلزله در طول 100 سال اخیر برای مرکز مازندران به ثبت رسیده است.

واحدی با اشاره به اینکه پیشگیری، مقابله و بحث مدیریت از مواردی است که در قبل از بحران باید تدبیر شود، ادامه داد: تاکنون فرمانداری ساری با بضاعت کم در کاهش بحران سیل موفق بود.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از علم نوین بسیاری از حوادث طبیعی قابل پیش‌بینی و پیشگیری است.

فرماندار ساری با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در زمینه کاهش حوادث طبیعی به خوبی وارد شدند، افزود: باید از تجربیات موفق کشورهای دیگر استفاده شود.

وی برگزاری همایش‌های تخصصی را در آگاه‌سازی عمومی موثر دانست و ادامه داد: هدف از برگزار همایش تخصصی، ارتقا سطح مدیریتی، ارائه راهکارهای فنی، مقاوم‌سازی، آگاه‌سازی عمومی در روستا و شهرها است.

واحدی با تاکید براینکه تجربیات باید به صورت دستورالعمل پیشنهاد شود، تصریح کرد: فرمانداری در تصمیم کمیسیون ماده 100 جدی وارد می‌شود.

به گزارش فارس، نمایشگاه توانمندی‌های استان از سوی 10 دستگاه اجرایی در حوزه پیشگیری و مقابله با بحران در سالن هلال احمر مازندران به مدت دو روز در چهار و پنج دی ماه برپا است.

انتهای پیام/86006/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول