اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

عزاداری 28 صفر باید در شأن پیامبر (ص) در اردبیل برگزار شود

فرماندار اردبیل گفت: آیین عزاداری 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) باید در شأن آن حضرت و عظمت و بزرگی آخرین فرستاده الهی در اردبیل برگزار شود.

عزاداری 28 صفر باید در شأن پیامبر (ص) در اردبیل برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت سالروز رحلت حضرت رسول (ص) اظهار داشت: مردم باید حضوری با شکوه و گسترده در آیین‌های عزاداری روزهای آخر ماه صفر داشته باشند تا یک تکریم و تعظیم واقعی از شعائر دینی و عشق و ارادت به اهل بیت پیامبر (ص) و زحمات طاقت‌فرسای آخرین فرستاده الهی را از سوی این مردم شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: مسجد اعظم اردبیل از ساعت 09:30 دقیقه صبح روز 28 صفر به روی دستجات عزاداری و مردم مؤمن و متعهد اردبیل باز است تا بتوان در محفل و آیینی ارزشمند به نبی مکرم اسلام و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) عرض ارادت شده و 28 صفر گرامی داشته شود.

دبیر در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت 28 صفر مراسمی عمومی و با حضور آحاد مردم است که در آن مردم مؤمن و شایسته شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل زیارت‌نامه نبی مکرم را از دور قرائت می‌کنند تا عرض ارادتی به محضر برترین فرستاده الهی صورت بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر دستگاه‌های مذهبی و فرهنگی، دستگاه‌های خدماتی و اجرایی نیز هماهنگی‌های لازم را برای پذیرایی و ارائه خدمات مناسب به عزاداران پیش‌بینی کردند که امیدواریم یک مراسم با شکوه و در شأن فرستاده بر حق الهی نبی مکرم اسلام را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: این برنامه شامل سخنرانی و قرائت زیارت‌نامه است و صدا و سیمای مرکز استان نیز تمهیدات لازم را برای پخش زنده سخنرانی و مراسم عزاداری پیش‌بینی کرده و در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل از همه دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی شهرستان خواست علاوه بر همکاری با متولیان این مراسم اطلاع‌رسانی مناسب را برای شرکت در این مراسم معنوی در دستور کار قرار داده و نسبت به این امر اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهند.

دبیر یادآور شد: نبی مکرم اسلام (ص) پیامبر رحمت، عظمت و شکوه است که هر چقدر مؤمنان در این مراسم حضوری گسترده و با شکوه داشته باشند به همان میزان امکان رفع توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان برطرف شده و یک حرکت تحولی در ترویج شعائر دینی، اسلامی و عرض ارادت به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) را شاهد می‌شویم.

انتهای پیام/62001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول