اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه:

میزان نرخ رشد جمعیت در کرمانشاه کمتر از یک درصد است

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: میزان نرخ رشد جمعیت در استان کرمانشاه کمتر از یک درصد است و طبق بررسی‌های به‌عمل آمده جمعیت کشور رو به کهنسالی رفته و در چند سال دیگر آمار بازنشستگان با شاغلان برابری می‌کند.

میزان نرخ رشد جمعیت در کرمانشاه کمتر از یک درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احد جودی ظهر امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در استان کرمانشاه، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال از زمان تاسیس در سال 1304 خدمات شایانی را به مردم ارائه داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال 86 سیستمی مبنی بر ثبت وقایع حیاتی افراد طراحی و در پنج استان کشور به‌صورت آزمایش اجرا شده و این سازمان نهادی برای برطرف کردن مشکلات مردم در زمینه ثبت وقایع حیاتی آن‌ها است.

جودی با اشاره به ساماندهی اطلاعات افراد، خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال گام‌های موثری را در راستای تعویض شناسنامه‌های قدیمی به هوشمند برداشته و پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور را راه‌اندازی کرده است.

به گفته این مسئول، در سال‌های گذشته فقط 45 درصد از اطلاعات مردم در این سازمان به‌درستی ثبت می‌شد که در این زمینه سوءاستفاده‌ها و جعل اسناد بسیاری صورت می‌گرفت.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: طرح‌ کامل سازمان ثبت احوال در قالب طرح پوشش موجب جمع‌آوری دقیق اطلاعات افراد و کاهش موارد جعل اسناد می‌شود.

جودی با بیان اینکه در گذشته برای ثبت وقایع فوت با مشکلاتی رو به رو بودیم، تصریح کرد: طبق توافق‌نامه‌های ایجادشده با سازمان‌های مختلف این مشکل مرتفع شد.

این مسئول، میزان نرخ رشد جمعیت را در استان کمتر از یک درصد اعلام کرد و گفت: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده جمعیت کشور رو به کهنسالی رفته و در چند سال دیگر آمار بازنشستگان با شاغلان برابری می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: در سال‌های گذشته سازمان ثبت احوال با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه بوده که راه‌اندازی دولت الکترونیک موجب تحول بزرگی در این سازمان شده است.

جودی با بیان اینکه راه‌اندازی طرح جدید هوشمندسازی شناسنامه‌ها و کارت‌های ملی یک پروژه ‌ملی است اذعان داشت: تمام مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌ها باید سازمان ثبت احوال را یاری کنند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول