اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌شود

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در باغچه منازل شهروندان کرجی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در باغچه منازل شهروندان برای نخستین‌بار در کشور خبر داد و گفت: به زودی این طرح در کلانشهر کرج کلید می‌خورد.

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در باغچه منازل شهروندان کرجی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عباس زارع اظهار کرد: سازمان درصدد است که به منظور تشویق همشهریان برای حفظ و توسعه فضای سبز در حیاط منازل به خصوص در مناطقی که دارای منابع محدود آب هستند، برای نخستین بار در کشور طرح آبیاری تحت فشار (قطره‌ای) را در باغچه حیاط منازل شهروندان کرجی اجرا کند.

وی افزود: در حال حاضر روش‌های آبیاری درختان و فضای سبز باغچه منازل به روش شیر و شیلنگ و غرقابی انجام می‌شود که این اقدام باعث هدررفت آب و مصرف بی‌رویه از این مهم شده است.

این مسئول تصریح کرد: در راستای اجرای طرح آبیاری تحت فشار (قطره‌ای)، یارانه 50 درصدی به شهروندانی که این طرح در باغچه منازل آنها اجرا می‌شود، تعلق می‌گیرد.

زارع ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر تامین منافع شهروندان در زمینه کاهش مصرف آب و هزینه‌های آب‌بها، میزان مصرف آب در بخش آبیاری فضای سبز شهر نیز کاهش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج با تاکید بر استفاده بهینه از آب یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش چشمگیر آب مصرفی، شاهد رشد بهتر درختان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فاز اول اجرای این طرح در دو منطقه 3 و 6 شهرداری کرج که با کمبود منابع آبی مواجه هستند، اجرا خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک نحوه ثبت‌نام و روش درخواست طی مراحل لازم از سوی روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج به صورت گسترده به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

زارع با اشاره به اینکه اجرای این طرح نقش مهمی در افزایش کمی و کیفی فضای سبز شهر دارد، گفت: در واقع با استفاده بهینه از منابع آبی، یکی از هزینه‌های خانواده‌ها در موضوع آبیاری فضای سبز کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: این سازمان با توجه به منابع پیش‌بینی شده، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح مذکور در مناطق 3 و 6 را تامین می‌کند.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول