اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

چالش‌های شهرستان‌ها با ایجاد اشتغال برطرف می‌شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: چالش‌های شهرستان‌ها با ایجاد اشتغال برطرف می‌شود.

چالش‌های شهرستان‌ها با ایجاد اشتغال برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در جلسه کمیته شعب خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان که به میزبانی خانه لنجان برگزار شد، با بیان اینکه اکنون مسائل و مشکلات صنعت به دلیل شرایط، پیچیده شده است، اظهار کرد: بعضی قوانین باید اصلاح شود و نهادهایی مانند تأمین اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره امور مالیاتی با تولیدکنندگان همکاری بیشتری داشته باشند.

وی به مشکلات معدن‌داران هم اشاره کرد و افزود: در حالی که کار کردن در بیابان‌ها مشکلات خاص خود را دارد، معدن‌داران باید حقوق دولتی را به موقع بدهند که عدم پرداخت آن برایشان جریمه‌هایی به همراه دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به نرخ بالای بهره بانکی عنوان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند، در آخر کار برای بانک‌ها فقط کارخانه‌هایی ورشکسته باقی می‌ماند.

سهل‌آبادی با بیان اینکه در هیچ استانی به جز اصفهان، خانه‌های صنعت، معدن و تجارت شعبه شهرستانی ندارند، گفت: چراغ خانه‌های شهرستان‌ها باید همیشه روشن باشد و در رفع مشکلات اعضایشان بکوشند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اکنون زمان آن است که خانه ایران به عنوان یک نماینده ارشد صنعتگران، مطالبات و مسایل آنها را دنبال و با وزیر صنعت و مقامات دولت گفتگو کند.

* ارتباط خانه‌های صنعت و بخش دولتی در شهرستان‌ها، مشکل اشتغال را حل می‌کند

در ادامه رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه لنجان بیان کرد: تعامل خانه‌های صنعت و معدن با دستگاه‌های دولتی باید هر روز بیشتر شود تا مسائل صنعتگران و معدن‌کاران به گوش مقامات اجرایی و سایر قوای کشور برسد.

هراتیان‌فر با اشاره به تعامل خوب خانه صنعت، معدن و تجارت استان با دستگاه‌های دولتی اصفهان گفت: میان شعب شهرستانی با فرمانداری‌ها و سایر نهادهای دولتی در شهرستان‌ها هم باید چنین رابطه‌ای شکل بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه‌ای برای شکل‌گیری این رابطه‌ها تصریح کرد: با وجود چنین تعاملاتی بسیاری از چالش‌های شهرستان‌ها در خصوص ایجاد اشتغال رفع خواهد شد.

* تشکل‌های خصوصی تصمیم ساز باشند

یک عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در این جلسه اظهار کرد: اصفهان از نظر تولید جایگاه بالایی در کشور دارد که افتخارآمیز است.

محمدامین توکل عنوان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت دو بعد دارد، بعد بیرونی آن ارتباط با ارگان‌های دولتی و حکومتی برای انتقال مسائل صنعت‌گران و معدن‌کاران به مقامات است و بعد دیگر آن ساختار داخلی است که باید در همه جای استان فعال باشد و سخن تولیدکنندگان را بشنود.

وی ادامه داد: شانه‌های بخش خصوصی باید به اندازه‌ای قوی باشد که بتواند باری که روی دوش دولت است را تحویل بگیرد، خانه صنعت و معدن به دنبال تحقق چنین هدفی است.

توکل بیان کرد: صنعت ما امروز به مسایلی دچار شده که خودش در ایجاد آن نقشی نداشته است و برای حل آن باید تشکل‌های خصوصی و دولت با هم همکاری کنند.

وی اضافه کرد: دولت باید نظرات بخش خصوصی را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ کند و اجازه بدهد که آنها تصمیم‌سازی کنند.

انتهای پیام/63012/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول