اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه هم‌اندیشی اساتید گفتمان‌های دینی آبیک تأکید شد

راهکار اصولی برای افزایش ارتباط بین روحانیون و دانش‌آموزان آبیکی

در کارگاه هم‌اندیشی اساتید گفتمان‌های دینی شهرستان آبیک بر ضرورت راهکار اصولی برای افزایش ارتباط بین روحانیون و دانش‌آموزان مدارس این شهرستان سخن به میان آمد.

راهکار اصولی برای افزایش ارتباط بین روحانیون و دانش‌آموزان آبیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، کارگاه هم‌اندیشی اساتید گفتمان دینی شهرستان آبیک با حضور رضا فضلی رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک و جمعی از روحانیون که از اساتید گفتمان‌های دینی شهرستان آبیک بودند در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه گمنام بودن روحانیون و نبودن رابطه قوی بین دانش‌آموزان و روحانیون شهرستان آبیک، یکی از موضوعاتی بود که از سوی یکی از روحانیون مطرح و گفته شد که با تبلیغ چهره به چهره تنها در هفت یا هشت جلسه ارتباط بین دانش‌آموزان با روحانیون برقرار نمی‌شود که بر ضرورت راهکار اصولی برای افزایش ارتباط بین روحانیون و دانش‌آموزان مدارس این شهرستان تأکید شد.

در این جلسه همچنین گفته شد که اگر هدف در گفتمان‌های دینی تنها پرسش و پاسخ باشد فایده‌ای ندارد بلکه باید حرکت دانش‌آموزان در مسیر گفتمان تداوم داشته باشد و آنان ارتباط خود را با روحانیون قطع نکنند.

رئیس عقیدتی و سیاسی آمادگاه اصلی و عمومی شهرستان آبیک در این جلسه با اشاره به هزینه کردن هنگفت دشمنان برای گمراهی و انحراف نسل نوجوان و جوان گفت: نباید به بهانه کمبود اعتبار گفتمان‌های دینی کم‌رنگ شود بلکه باید با استفاده از ظرفیت روحانیون شهرستان به برگزاری گفتمان‌ها در مدارس اقدام کرد.

حجت‌الاسلام محبت علیزاده افزود: گرچه در پادگان‌ها برای خیل عظیمی از سربازان برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد ولی در نظر داریم از وجود اساتید گفتمان‌های دینی در پادگان‌ها بهره بگیریم.

وی بر استمرار برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اساتید گفتمان‌های دینی در استان قزوین تأکید کرد.

در این جلسه گفته شد؛ آبان ماه تا اواخر فروردین سال آینده بهترین زمان برای برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس است که روحانیون باید با تمام توان و دانش خود، موضوعات علمی و دینی را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه وضعیت بودجه مطلوب نیست اولویت برگزاری گفتمان‌ها در مدارس در دستور کار قرار داده شده ولی اگر روحانیون و اساتید گفتمان‌های دینی احساس کنند مردم و خانواده‌ها و نسل نوجوان در مساجد تجمعشان بیشتر است، می‌توانند در مساجد نیز گفتمان دینی با موضوع مهمی که در نظر دارند، برگزار کنند.

رضا فضلی افزود: شهرستان آبیک جزو بهترین شهرستان‌ها در برگزاری گفتمان‌های دینی است چراکه مسئولان اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان بیش از سهمیه اعلام شده و ظرفیت خود اقدام به برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس می‌کند که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول