اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی ماسال خبر داد

کشف 99 متر مکعب چوب‌آلات جنگلی قاچاق در ماسال

رئیس اداره منابع طبیعی ماسال از کشف 99 متر مکعب چوب‌آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

کشف 99 متر مکعب چوب‌آلات جنگلی قاچاق در ماسال

محمدرضا دلجوپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماسال با بیان اینکه این شهرستان بالغ بر 486 کیلومتر مربع وسعت دارد، اظهار کرد: ماسال حدود 53 هزار هکتار عرصه جنگلی و 14 هزار و 540 هکتار مرتع را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به کشف چوب‌آلات جنگلی قاچاق تصریح کرد: در راستای حفاظت از انفال الهی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ماسال مقدار 99 متر مکعب چوب‌آلات جنگلی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

این مسئول با بیان اینکه در این راستا 10 مورد پرونده تخلف تشکیل شده است، افزود: متخلفان با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در راستای ماده 690 قانون مربوط به تصرفات غیرقانونی اراضی ملی تعداد 5 فقره تخلف و در اجرای ماده 46 اقدام به تخریب منابع طبیعی نیز تعداد 2 فقره توسط حافظان انفال الهی تنظیم شد.

دلجوپور با تصریح بر اینکه متخلفان برای بررسی به مراجع قضایی تحویل داده شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت منطقه و ارزش بسیار اراضی آن در برخی موارد با تصرف غیرقانونی اراضی ملی مواجه هستیم.

وی از رفع تصرف حدود 7 هزار و 100 متر مربع اراضی ملی از دست متصرفان منابع طبیعی ماسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر در راستای بازگرداندن عرصه به حالت اولیه و طبیعی خود در سه ماه پاییز امسال صورت گرفته است.

انتهای پیام/84002/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول