اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد

محمدعلی حمیدیان به عنوان معاون جدید اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در سالن شهید بهشتی دادگستری سیستان و بلوچستان، محمدعلی حمیدیان به عنوان معاون جدید اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان منصوب و از تلاش محمدرضا طاهری قدردانی شد.

محمدرضا طاهری نیز به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری در شوراهای حل اختلاف استان معرفی شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار داشت: باید با سیاست‎گذاری و فرهنگ سازی رشد آسیب‎های اجتماعی را متوقف کنیم.

این مسئول عنوان کرد: با ترویج تقوا و ارزش‎های اسلامی در جامعه می‎توان ناهنجاری‎های اجتماعی را کاهش داد و ریشه آن را خشکاند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: پیشگیری از وقوع جرم یک وظیفه فرا قوه‎ای است و همه نهادهای حکومتی باید به دنبال تحقق آن باشند.

وی افزایش اختلافات خانوادگی در جامعه را نگران کننده توصیف کرد و ادامه داد: این اختلافات در شان نظام اسلامی نیست و باید جلوی رشد فزاینده آن را گرفت تا از کنترل خارج نشود.

حمیدی نقش شوراهای پیشگیری و حل اختلاف را در کاهش آسیب‎های اجتماعی موثر دانست و بیان داشت: شورای پیشگیری با تشکیل اتاق فکر می‎تواند سیاست‌گذاری و آن را به نهادهای دیگر پیشنهاد کند تا با اجرای آن آسیب‎های اجتماعی در جامعه به حداقل برسد.

این مسئول پیشگیری را یک علم دانست و متذکر شد: با احساسات و تصمیم‎های مقطعی نمی‎توان جلوی آسیب‎ها را گرفت و پیشگیری نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، داشتن علم روز و استفاده از تجربیات کشورهای دیگر دارد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اذعان داشت: جامعه ما باید تجربیات جوامع دیگر را با فرهنگ و بایدها و نبایدهای اسلامی تطبیق دهد و از آن در کاهش آسیب‌ها و جرائم استفاده کند

انتهای پیام/75005/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول