اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز خبر داد

ایجاد 5 کانون ادبی در کتابخانه‌های عمومی اهواز

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز از ایجاد پنج کانون ادبی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

ایجاد 5 کانون ادبی در کتابخانه‌های عمومی اهواز

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: هدف اصلی ایجاد کانون‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی در حقیقت اشاعه فرهنگ مطالعه صحیح و هدفمند بوده و توجه به شعر و ادب اسلامی ایرانی از دیگر اهداف ایجاد کانون‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی است.

وی افزود: مطالعه هدفمند، استعدادیابی جوانان و نوجوانان، آشنایی نوجوانان با آثار برجسته ادبی و خواندن صحیح آثار از اثرات و نتایج مهم کانون‌های ادبی کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز با اشاره به این‌که وظیفه کتابخانه‌های عمومی فقط نگهداری و امانت کتاب نیست، تاکید کرد: کانون‌های ادبی با شناخت مخاطبان خاص و عام، تعداد مراجعان به کتابخانه را در زمینه‌های گوناگون افزایش می‌دهند و به فعالیت کتابخانه‌های عمومی رونق می‌بخشند.

وی تصریح کرد: امروزه و درحال حاضر با حضور شاعران، نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر و تشکیل همایش‌های ادبی که بسترساز توجه و استقبال عموم اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان از کتابخانه‌ها است شاهد حضور چشم‌گیر و بسیار زیاد جوانان خوب اهواز در کتابخانه‌های عمومی هستیم.

کلاه‌کج خاطرنشان کرد: از فواید تشکیل کانون‌های ادبی جذب جوانان به کتابخانه‌های عمومی بوده و از وظایف کتابداران معرفی افراد مستعد به کانون‌های ادبی کتابخانه‌ها است که سبب کشف استعدادهای ناشناخته و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

این مسئول یادآور شد: هم اکنون تعداد پنج کانون ادبی در کتابخانه‌های این شهرستان ایجاد شده است که شامل: کانون ادبی حافظ شناسی در کتابخانه عمومی باهنر (هر هفته شنبه‌ها از ساعت 15:30 تا 16:30)، کانون ادبی قیصر امین‌پور کتابخانه رجایی (هر هفته شنبه‌ها از ساعت 18 تا 20)، کانون ادبی شعر و کانون مطالعاتی کتابخانه شهدای اهواز، کانون ادبی کتابخانه شهید فریدنیا، کانون ادبی کتابخانه مشارکتی حافظ است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز در پایان از برگزاری بالغ بر 50 جلسه نقد و بررسی کتاب و جلسات ادبی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/72001/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول