اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

کانون‌های‌ آفرینش‌ ادبی خوزستان 3 هزار عضو فعال دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: تعداد کانون‌های آفرینش‌های ادبی فعال در این حوزه 50 کانون ادبی با بیش از 3 هزار عضو در سطح استان هستند.

کانون‌های‌ آفرینش‌ ادبی خوزستان 3 هزار عضو فعال دارد

لفته منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در آذر ماه سال جاری و با هدف ارتقای سطح دانش و بینش آحاد جامعه و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان گروه‌های مختلف جامعه تعداد 21 جلسه نقد و بررسی کتاب در سطح استان برگزار شده است.

وی همچنین عنوان کرد: کانون‌های ادبی در نهاد کتابخانه‌های عمومی با انگیزه شناسایی و جذب نیروهای مستعد ادبی و اعتلای آموزه های حکمی ادبیات فاخر ایران اسلامی و در راستای هدف غایی نهاد کتابخانه‌های عمومی که همان توسعه و ترغیب فرهنگ مطالعه مفید است با حضور اعضای علاقمند کتابخانه‌ها تشکیل شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: بدین منظور فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری جلسات ادبی، شعر خوانی، شب شعر، معرفی کتاب و نقد و بررسی کتاب به اجرا می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها در همه شهرستان‌های استان خوزستان بالفعل به صورت هفتگی در حال برگزاری است اضافه کرد: فعالیت‌های امور فرهنگی در حوزه کانون‌های آفرینش‌های ادبی در مقایسه با سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی دارای پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه نقد و بررسی، معرفی کتاب و رونمایی و همچنین برگزاری جلسات شعر خوانی و شب شعر بوده است.

منصوری گفت: اعضای کانون‌های ادبی در شهرستان‌ها و مرکز استان از مفاخر ادبی در زمینه نویسندگی، شعر، داستان، ادبیات و دیگر اعضای این کانون‌ها شاعران جوان و اعضای علاقمند به این عرصه در شهرستان‌ها هستند که در یک محفل ادبی و دوستانه تجربیات خود را به یکدیگر انتقال داده و به نقد و بررسی کتاب و اشعار خود می‌پردازند.

وی بیان کرد: تعداد کانون‌های آفرینش‌های ادبی فعال دراین حوزه 50 کانون ادبی با بیش از 3 هزار عضو در سطح استان هستند که در مدت 9 ماهه سال 92 بیش از 500 جلسه ادبی، بیش از 55 جلسه شب شعر و رونمایی کتاب و تعداد 80 جلسه نقد و بررسی کتاب برگزار کردند که این رقم تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/72001/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول