اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابوالحسنی بر مسند فرهنگ و هنر ری تکیه زد

مهدی ابوالحسنی طی آئینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به‌عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری معرفی شد.

ابوالحسنی بر مسند فرهنگ و هنر ری تکیه زد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مهدی ابوالحسنی سه‌شنبه شب طی مراسمی با حضور برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان تهران در سالن همایش‌های مجتمع ابوالفتوح رازی شهرری به‌عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری معرفی شد.

هنرمندان فرهیخته شهرستان ری، شاعران، پیشکسوتان صاحب نام این شهرستان با اجرای برنامه‌های هنری خود ضمن قدردانی از خدمات سید مهدی مومنی، رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به استقبال مهدی ابوالحسنی رئیس جدید اداره متبوع رفتند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران طی سخنانی در این آیین به جایگاه والای شهرستان ری و قدمت بالا و ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی این شهرستان اشاره کرد.

برزین ضرغامی فرهنگ را زیرساخت و زمینه تمام امور دانست و تاکید کرد: سرمنشأ خودباوری، اشتغال، هویت و ... فرهنگ است.

وی در ادامه افزود: مقوله فرهنگ دغدغه اصلی امام و رهبری است.

سید مهدی مومنی نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به توانمندی هنرمندان شهرستان ری و جایگاه فرهنگ و هنر در این شهرستان گزارشی از دوران مسئولیتش ارائه داد.

رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری ضمن قدردانی از تلاش مسئولان، مدیران و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری‌هایی که در دوران مسئولیتش با ایشان داشتند تقدیر و تشکر کرد.

مهدی ابوالحسنی، رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری که آخرین سخنران این آیین بود، خطه ری را قلب فرهنگ ایران اسلامی خواند.

وی در ادامه اولویت‌ها و سرفصل‌های برنامه‌های خود را تشریح کرد.

استقبال هنرمندان ری از مهدی ابوالحسنی

هنرمندان و شاعران فرهیخته شهرستان ری از دیگر افرادی بودند که در این آیین نقش‌آفرینی کرده و به اجرای برنامه پرداختند.

عبدالمجید فرائی، شاعر پیشکسوت، ارزشی، توانمند و نام آشنای شهرستان ری نیز از جمله افرادی بود که در این مراسم چند قطعه از اشعار خود را قرائت کرد و حسن ختام سخنان او یک قطعه شعر دوبیتی که به‌طور فی‌البداهه برای مهدی ابوالحسنی، رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری بود.

متن این شعر به شرح زیر است:

امروز نوبت تو شده امتحان شوی

مثل پدر برای همه سایبان شوی

می‌خواهمت «ابوالحسنی» در مسیر حق

با کارکرد خوب خودت جاودان شوی

این گزارش حاکی است، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه‌ای به رسم یادبود از سوی مسئولان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری منطقه 20 از تلاش‌های سید مهدی مومنی در دوران مسئولیتش تقدیر و حکم مسئولیت مهدی ابوالحسنی (ع) به وی اهدا شد.

گفتنی است، سید مهدی مومنی پیش از این مسئولیت ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری را بر عهده داشت و مسئولیت‌هایی همچون مدیرکل آموزش‌های دینی و مذهبی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از جمله سوابق و مسئولیت‌های ایشان است که در کارنامه کاری وی به چشم می‌خورد.

مهدی ابوالحسنی طی حکمی از سوی برزین ضرغام مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری منصوب شد.

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد در رشته ادبیات فارسی و پیش از این مسئولیت‌های معاونت آموزشی هنرستان موسیقی پسران دبیری چندین کنگره شعر و مسئول فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین و چندین مسئولیت دیگر در حوزه فرهنگ و هنر را در کارنامه کاری خود به همراه دارد.

مهدی ابوالحسنی شاعر، ترانه‌سرا و آهنگساز 37 ساله از خطه قیام 15 خرداد ورامین است که اقدامات شایسته‌ای را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکنون داشته است و امروز سکاندار فرهنگ و هنر شهرستان ری که قدمت بیش از شش هزار ساله را به همراه دارد شده است و امید است با توجه به سبقه فرهنگی و هنری خود بتواند خدمتی شایسته به فرهنگ و هنر ری که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان قبله تهران معرفی شده است و این نام خط و مشی و مسئولیت سنگین مدیران اجرایی این خطه را ترسیم می‌کند ارائه دهد.

مهدی ابوالحسنی چندین اثر موسیقیایی نیز برای ادارات و نهادهای دولتی از قبیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سروده و اجرا کرده که معروف‌ترین آنها «ورامین شهر خوبان» و «مزار شهید» در راه شهدای گمنام است. هنرمند ورامینی به تازگی کتابی با عنوان «دفتر ربایی تا...» شامل سروده‌های وی به همراه توصیه مرحوم حسین منزوی را توسط انتشارات امروز و فردا منتشر کرده است.

شایان ذکر است، شهرستان ری یکی از شهرستان‌های پایتخت ایران اسلامی با قدمتی دیرینه و وجود بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و 28 امامزاده واجب‌التعظیم و ده‌ها اثر کهن و باستانی است.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول