اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

سامانه صدور کارت ملی هوشمند در اردبیل راه‌اندازی شد

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: سامانه صدور کارت ملی هوشمند در تمام شهرهای استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده و از این پس هموطنان می‌توانند این کارت را به راحتی دریافت کنند.

سامانه صدور کارت ملی هوشمند در اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته ثبت احوال در اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در اکثر شهرها و بخش‌ها به ویژه چهار شهر پرجمعیت شاهرود، اصلاندوز، ارشق و جعفرآباد ما در تمامی مناطق استان عملیات صدور کارت ملی هوشمند را در دستور کار قرار داده و در این زمینه اقدامات لازم را نیز انجام دادیم.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار کارت هوشمند ملی نیز تحویل متقاضیان شده است، تصریح کرد: ما در زمینه صدور کارت ملی هوشمند با مشکلاتی روبه‌رو نیستیم و به زودی قرار است صدور این کارت از طریق دفاتر پیشخوان دولتی نیز صورت بگیرد.

امینی در ادامه خاطر نشان کرد: دانش‌آموزانی که 14 سال تمام داشته باشند از این به بعد می‌توانند کارت ملی هوشمند به جای کارت ملی سابق دریافت کنند که در این زمینه هماهنگی‌های لازم با ایستگاه‌های صدور کارت انجام شده تا ارائه خدمات به شکل مطلوب صورت بگیرد.

این مسئول در مورد آخرین وضعیت صدور شناسنامه مکانیزه اضافه کرد: در سال 90، 50 هزار جلد،‌ در سال گذشته 150 هزار جلد و امسال نیز بیش از 80 هزار جلد شناسنامه مکانیزه برای هموطنان در استان اردبیل صادر شده است.

وی بیان کرد: با صدور شناسنامه مکانیزه امکان دست‌کاری و سوءاستفاده در آن از بین رفته و یک اتقان واقعی را در امر شناسنامه‌ها و سند هویتی شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان از آرشیو الکترونیکی صد درصد اسناد سجلی در این استان خبر داد.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در این استان از شهرستان نیر به عنوان پایلوت آغاز شد و در کمتر از دو سال با تلاش شبانه‌روزی، این مهم در تمام شهرستان‌های استان اردبیل محقق شد.

وی ادامه داد: با تکمیل این طرح شهروندانی که محل صدور شناسنامه آنها در یکی از شهرستان‌های استان اردبیل است، دیگر نیاز به حضور در مراکز ثبت احوال استان نیستند و از هر کجای کشور می‌توانند کارهای مربوط به اسناد هویتی خود را پیگیری کنند.

امینی آرشیو الکترونیکی اسناد را یکی از سه فعالیت مهم این سازمان برشمرد و گفت: شناسنامه مکانیزه از دیگر فعالیت‌هایی است که در این استان پیگیری می‌شود و هم اکنون صد درصد صدور شناسنامه در استان به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شناسنامه‌های قبلی به لحاظ کیفی و کمی در حد قابل قبول نبود، افزود: در حال حاضر برای تمامی افراد متقاضی شناسنامه اعم از المثنی، تعویض و ولادت در این استان شناسنامه‌های مکانیزه که قابل جعل نیست، صادر می‌شود.

امینی صدور کارت هوشمند ملی را از دیگر اقدامات این سازمان در راستای دستیابی به دولت الکترونیک عنوان کرد و اظهار داشت: تمام شهرستان‌های استان مجهز به صدور کارت هوشمند ملی شده‌اند و در مرکز استان نیز این سند در سه ایستگاه صادر می‌شود.

وی از صدور سه هزار کارت هوشمند ملی در این استان خبر داد و تصریح کرد: مصوب شده که برای افراد 15 سال نیز که برای اولین بار کارت ملی دریافت می‌کردند، کارت هوشمند ملی صادر شود.

این مسئول با بیان اینکه بستر دولت الکترونیک با توسعه کارت هوشمند ملی محقق می‌شود، خاطر نشان کرد: با توسعه این طرح در آینده امضا و نیز فعالیت‌های بانکی نیز به این کارت اضافه می‌شود که می‌تواند اقدام بسیار مناسبی برای شهروندان باشد.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول