اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد نور خبر داد

آغاز سومین سوگواره شبیه‌خوانی غرب مازندران در شهرستان نور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور از آغاز سومین سوگواره شبیه‌خوانی با حضور گروه‌های شبیه‌خوان شهرستان‌های استان مازندران در این شهرستان خبر داد.

آغاز سومین سوگواره شبیه‌خوانی غرب مازندران در شهرستان نور

محمد محمدی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور افزود: سومین همایش تعزیه‌خوانی «سوگواره شبیه‌خوانی» به میزبانی این شهرستان و با حضور گروه‌های شبیه‌خوان از شهرستان‌های نور،نوشهر،چالوس، محمودآباد، سوادکوه،شهرهای رویان،چمستان،سرخرود و بلده در دهه آخر صفر در تکیه حضرت رقیه(س) شهر نور برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه یکی از امتیازات و ویژگی این سوگواره نسبت به دو سوگواره گذشته،گستردگی جغرافیایی و حضور گروه‌های برتر و معرفی شده از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان مازندران است، تصریح کرد: مجالس شبیه‌خوانی می‌شود که کمتر در محافل عمومی اجرا شده و تقریبا غریب واقع شدند.

رئیس ارشاد شهرستان نور تصریح کرد: در سومین سوگواره شبیه‌خوانی غرب مازندران علاوه بر مجالس پررونق حضرت رسول(ص)،حضرت زینب(س)، حضرت رقیه(س)، حضرت فاطمه زهر(س)،امام حسن و امام رضا(ع)،مجالس حضرت شاهچراغ(ع)،سید جلال‌الدین اشرف(ع)،عابس،چهار برادران «فرزندان ام‌البنین» که کمتر معرفی شدند شبیه‌خوانی و معرفی می‌شوند.

محمدی ابراز داشت: این سوگواره از اربعین حسینی آغاز و تا روز شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد و مراسم اختتامیه سوگواره در روز پنجشنبه 12 دی برگزار می‌شود.

 وی افزود: در برگزاری سومین همایش«سوگواره» شبیه‌خوانی غرب مازندران شورای راهبردی تئاتر شهرستان،کانون فرهنگی حضرت رقیه(س)،شورای اسلامی شهر نور و کانون شبیه‌خوانان استان مازندران با اداره ارشاد نور همکاری دارند.

انتهای پیام/86023/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول