اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام:

آگاه سازی و آموزش مردم از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت:آگاه سازی و آموزش مردم از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس است.

آگاه سازی و آموزش مردم از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس است

محمد رضا نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با توجه به اینکه وقوع انواع سرقت‌ها به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی صورت می‌پذیرد، رعایت نکات و توصیه‌های پلیسی توسط مردم ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام در راستای ارائه آموزش‌های همگانی و به منظور پیشگیری از سرقت از جمله سرقت منزل و اماکن برنامه‌های آموزشی و پیشگرانه ارائه می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام ادامه داد: هنگام ترک منزل حتماً نسبت به قفل کردن کلیه درب‌ها و پنجره‌ها اقدام شود، منزل را باید به تجهیزات ایمنی مجهز کرد، نسبت به نصب حفاظ مناسب بر روی توپی‌های درب منزل اقدام لازم صورت گیرد.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: شماره سریال‌های لوازم خانگی و مشخصات کامل آنها را ثبت تا در مواقع لزوم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نظری تصریح کرد: از نگهداری زیورآلات قیمتی و وجوه نقد زیاد در داخل منزل جداً خودداری شود، از گاوصندوق‌های استاندارد و قابل اعتماد استفاده شود و در صورتی که قصد مسافرت وجود دارد حتماً از افراد مطمئن و مورد وثوق خواسته شود تا از منزل سرکشی کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: در صورت مراجعه افراد مظنون و مشکوک به درب منزل  مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهید.

وی ادامه داد: در موقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن چراغ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر خودداری کنید و حتی المقدور از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر دهند.

این مسئول اضافه کرد: با نصب چشمی روی در ورودی از غافلگیر شدن خود و اعضاء خانواده توسط سارقان و افراد مظنون جلوگیری کنید.

نظری تصریح کرد: در اماکن نیمه ساز خود نسبت به تهیه اتاقکی جهت نگهداری مصالح ساختمانی و قفل کردن درب اتاقک اقدام کنید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: در اماکن مذهبی توسط اداره اوقاف و امور خیریه یک نفر متصدی جهت سرکشی و بازدید مدام از این اماکن انتخاب شود.

وی ادامه داد: کارمندان اماکن دولتی به هیچ وجه محل کار خود را ترک نکرده و در صورت خارج شدن از اتاق حتماً نسبت به قفل کردن درب اتاق اقدام کنند.

انتهای پیام/2246/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول