اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس‌راه سبزوار خبر داد

آماده‌باش پلیس‌‌راه سبزوار در ایام پایانی ماه صفر

فرمانده پلیس‌راه شهرستان سبزوار از آماده‌باش یگان‌های این سازمان در محورهای مواصلاتی این شهرستان در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

آماده‌باش پلیس‌‌راه سبزوار در ایام پایانی ماه صفر

 محمد ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: پاسگاه‌های پلیس‌راه در محورهای شهرستان سبزوار شامل پاسگاه نامن و کاهک در جاده سبزوار -تهران، ابراهیم‌آباد در جاده سبزوار -بردسکن و پاسگاه زعفرانیه در جاده سبزوار به مشهد مستقر و به هموطنان عزیز خدمات ارائه می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه در این ایام کاروان‌های پیاده دوستداران اهل بیت (ع) از محورهای مواصلاتی شهرستان عبور خواهند کرد، افزود: در این زمینه از کاروان‌ها می‌خواهیم مسائل ایمنی را رعایت کرده و از کنارگذر راه‌ها به صورت ستونی، در یک ردیف و در جهت مخالف عبور خودروها حرکت کنند.

فرمانده پلیس‌‌راه سبزوار ادامه داد: کاروان‌ها برای نظم بهتر ضمن همکاری با عوامل پلیس ‌راه شهرستان بهتر است سه نفر را نیز به عنوان راه نگهدار و هدایت‌کننده ملبس به لباس فسفری مشخص نمایند که این افراد نیز باید در ابتدا، انتها و وسط کاروان قرار گیرند.

ستوده با اشاره به خدمات انجام شده توسط پلیس راه سبزوار و نیروهای خدمات‌رسان در آغاز طرح ترافیک اظهار داشت: با توجه به آغاز طرح ترافیک و هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های خدمات‌رسان، پلیس‌راه سبزوار نیز با استقرار اکیپ‌های سیار، کنترل نامحسوس، استقرار ایستگاه‌های پلیس‌راه در محورهایی مانند محور سبزوار بردسکن که دارای ایستگاه نبودند، تشدید کنترل و نظارت بر جاده‌ها از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک، اجرای گشت‌های شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی شهرستان و... همه تلاش خود را در کاهش تلفات جاده‌ای در طول طرح انجام داد.

وی تمهیدات مطلوب پلیس راه در حوزه جغرافیایی سبزوار، حضور مؤثر و گسترده پلیس با تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، کنترل ترافیک، آرام‌سازی جریان ترافیک و همپوشانی کامل مسیر در تعامل خوب با دستگاه‌های ایمنی بخش را از جمله مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات در شهرستان عنوان کرد.

ستوده به نصب علائم هشداردهنده و علائم آشکار‌سازی در همه نقاط حادثه‌خیز سبزوار اشاره کرد و گفت: ساماندهی توقفگاه‌ها و تجهیز آنها به روشنایی و نصب چراغ‌های خورشیدی نیز از عوامل تأثیرگذار در کاهش حوادث بوده است.

فرمانده پلیس‌راه سبزوار بیشترین علل وقوع حوادث در محورها را واژگونی‌ها، تخطی از سرعت مطمئنه و فقدان توانایی در کنترل وسایل نقلیه و در محورهای دو طرفه انحراف و تجاوز به چپ عنوان کرد و گفت: استقرار پایگاه‌های امداد و نجات و پلیس در محورهای دو طرفه در کاهش سوانح و اتفاقات تأثیر بسزایی داشته است.

ستوده برقراری نظم و امنیت ترافیکی، تسریع در عبور و مرور و کاهش سوانح و اتفاقات را از مأموریت‌های پلیس‌راه برشمرد و گفت: خودروهایی که سبب به خطر انداختن نظم و امنیت جانی هموطنان شوند به مدت 72 ساعت متوقف می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: بیشترین حوادث در محور مشهد - تهران به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان روی داده که منجر به واژگونی شده است.

وی افزود: در عرصه ترافیک سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه تاثیرگذار است که اگر این عوامل همسو حرکت کنند، سبب کاهش تصادفات و ایمنی عبور و مرور می‌شوند.

ستوده از تمام رانندگان خودروها خواست با سرعت مطمئنه حرکت و به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کنند.

انتهای پیام/2202/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول