اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر انقلاب/5

نیروی هوایی پیشرو در پیوستن به انقلاب بود

پیشکسوت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان نیروی هوایی پیشرو نیروهای مسلح در پیوستن به انقلاب اسلامی بودند.

نیروی هوایی پیشرو در پیوستن به انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اکبر جعفری‌خواه ظهر امروز در نشست کاروان خبری دهه فجر گیلان با اشاره به استخدام خود در نیروی هوایی در سال 49 اظهار کرد: آموزش نیروها در داخل کشور توسط مستشاران خارجی انجام می‌شد.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یک هفته مانده به پیروزی انقلاب فرودگاه دست نیروی هوایی بود و قرار بود یک هواپیما از ایران برای ورود امام (ره) به پاریس پرواز کند که به دلیل نامعلومی این پرواز انجام نشد.

جعفری‌خواه با بیان اینکه نیروهای گارد در مقابل پادگان شهید ستاری مردم را به گلوله بستند، خاطرنشان کرد: کارکنان نیروی هوایی از همراهی با نیروهای گارد خودداری کردند.

پیشکسوت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به واگذاری حفاظت از نقاط حساس کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کارکنان این نیرو اشاره کرد و گفت: کارکنان نیروی هوایی از یگان‌های پیشرو نیروهای مسلح در پیوستن به انقلاب اسلامی بودند.

وی شعار نیروی هوایی را «معلم ارتش» خواند و بیان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی ماموریت تجهیز هواپیماهای نظامی را به عهده داشتیم و در پایگاه نوژه همدان مستقر شدیم.

*تجربه تلخ از دست دادن خانواده در اوج جنگ

جعفری‌خواه با بیان اینکه خانواده کارکنان نیروی هوایی برای در امان ماندن از بمب‌باران‌ها به نقاط مختلف فرستاده شدند، اظهار کرد: خانواده‌ام به شمال عزیمت کردند و در راه به دلیل تصادف همسر و دختران هشت ماهه و دو ساله‌ام کشته شدند و تنها دختر پنج ساله‌ام زنده ماند.

پیشکسوت نیروی هوایی ارتش خبر مطلع شدن از حادثه مذکور را پس از یک هفته عنوان کرد و افزود: در مراسم هفتم خانواده‌ام به منزل رسیدم.

وی دفاع از تمامیت ارضی کشور را وظیفه نیروهای نظامی خواند و تصریح کرد: تخصص ما پشتیبانی از رزمندگان در خط مقدم بود.

جعفری‌خواه در پایان خواستار توجه بیشتر به بازنشستگان شد و بیان کرد: 70 درصد هزینه‌های درمانی را با توجه به داشتن دفترچه بیمه باید پرداخت کنیم و نیاز است در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

انتهای پیام/84001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول