اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

4/ فجر انقلاب

سرباز ایرانی 50 خودروی مهمات عراقی را به غنمیت گرفت

پیشکسوت نیروهای مسلح در گیلان گفت: سرباز ایرانی در عملیات «بستان» به تنهایی توانست 50 خودروی مهمات عراق را به غنیمت بگیرد.

سرباز ایرانی 50 خودروی مهمات عراقی را به غنمیت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یوسف صحراپیما ظهر امروز در نشست کاروان خبری دهه فجر گیلان با اشاره به دوران قبل از انقلاب اسلامی اظهار کرد: مستشاران نظامی آمریکا و انگلیس  در مراکز نظامی ایران در رژیم گذشته حضور داشتند و نیروها را آموزش می‌دادند.

وی به استخدام خود در سال 56 در نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و افزود: مدت دو سال و نیم دوره‌های نظامی و فرهنگی را گذراندم.

صحراپیما با بیان اینکه آموزش کونگ‌فو، قایقرانی، کوه‌نوردی، اسکی و ... را گذراندم، خاطرنشان کرد: دوره تک‌ور را به اتمام رساندم و وارد یگان‌های عملیاتی شدم.

جانباز 31 درصد دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی را دوره‌ای ویژه در تاریخ ملت ایران خواند و بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی گروهک‌ها علیه نظام وارد عمل شدند و مقابله با ضد انقلاب ماموریت نیروهای مسلح بود.

وی به حمله رژیم بعثی عراق در 31 شهریور ماه سال 59 به ایران اشاره کرد و یادآور شد: نیروهای مسلح هنگام اعزام به جبهه‌های نبرد علیه صدام شعار می‌دادند و از روحیه بالایی برخوردار بودند.

صحراپیما آموزش نیروهای مسلح ایران در آن مقطع را کلاسیک دانست و تصریح کرد: درگیری بسیار سختی بین نیروهای ایرانی و عراقی در منطقه پشت سد دز آغاز شده بود.

پیشکسوت نیروهای مسلح دهلاویه را یکی از سخت‌ترین محورهای عملیاتی در جبهه‌ها ذکر کرد و افزود: سربازان عراقی هر کدام انبار مهمات همراه داشتند و شهدای بسیاری در این منطقه تقدیم انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه بستان با جانفشانی نیروهای ایرانی آزاد شد، اظهار کرد: بسیاری از نیروها در منطقه مذکور به شهادت رسیدند.

*به غنیمت گرفتن 50 خودروی مهمات عراقی توسط سرباز ایرانی

صحراپیما به گم شدن یکی از نیروها در منطقه عملیاتی بستان اشاره کرد و گفت: سرباز ایرانی مسیر خود را گم کرده بود و با نیروهای عراقی مواجه شد و به تنهایی توانست 50 خودروی مهمات عراقی به همراه نیروهای دشمن را به غنیمت بگیرد.

جانباز 31 درصد دفاع مقدس با اشاره به اینکه تعداد 120 نفر نیروهای ایرانی در مقابل 12 گردان عراقی در منطقه بستان صف‌آرایی کرده بودند، خاطرنشان کرد: صدام ادعا کرده بود بستان را فتح کرده و 22 بهمن در این شهر مراسم رژه برگزار می‌کند اما نیروهای ایرانی با جانفشانی اجازه این امر را به او ندادند.

وی سربازان ایرانی را دلاوران مبارزه با دشمن خواند و بیان کرد: سرباز «داود تکافی» اهل لوندویل آستارا سردار جبهه بستان در دوران دفاع مقدس بود.

پیشکسوت نیروهای مسلح با بیان اینکه همزمان یک‌هزار و 600 گلوله توپ به طرف نیروهای ایرانی شلیک می‌شد، خاطرنشان کرد: دشمن به خطوط نیروهای ایرانی نفوذ کرده بود و در سنگرها نارنجک دستی می‌انداختند اما به این وجود ایرانی‌ها به طرف دشمن حرکت کردند و به پیچ شیطان رسیدند.

صحراپیما به سد آتش دشمن در منطقه مذکور اشاره کرد و یادآور شد: دشمن از نقاط مختلف به طرف نیروهای ایرانی شلیک می‌کرد.

وی با اشاره به حضور افراد مصری، اردنی و حتی بیسم‌چی روسی در کنار نیروهای عراقی، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در مقابل تمام دشمنان ایستادگی کردند و با تقویت جبهه‌ها اجازه ندادند حتی قطعه‌ای کوچک از خاک وطن ایران اسلامی جدا شود.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول