اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پس از یک هفته درگیری صورت گرفت

آتش‌بس ارتش و طالبان در «وزیرستان» پاکستان

سرانجام پس از حدود یک هفته درگیری سنگین بین نیروهای ارتش و طالبان در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی پاکستان، ۲ طرف حاضر به آتش‌بس شدند.

آتش‌بس ارتش و طالبان در «وزیرستان» پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، پس از یک هفته درگیری سنگین بین نیروهای ارتش و طالبان در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی پاکستان، از صبح امروز آتش بس میان 2 طرف برقرار شد.

توافق برای آتش بس پس از مذاکره عصر دیروز نمایندگان دولت، طالبان محلی و اعضای شورای قبایلی این منطقه انجام شده است.

به گفته رهبران قبایلی منطقه «میرعلی» از توابع وزیرستان، اعضای شورای مرکزی طالبان با انتشار بیانیه‌ای در «میرانشاه» مرکز وزیرستان شمالی و روستاهای اطراف آن اعلام کردند که بر اساس توافق سال 2006 با ارتش پاکستان به توافق رسیده‌اند.

طبق این بیانیه، بعد از پایان حکومت نظامی، مردمی که به شهرستان «بنون» و «اسپین‌وام» مهاجرت کرده‌اند می‌توانند به خانه‌های خود در وزیرستان شمالی بازگردند.

نیروهای ارتش و طالبان پاکستان از هفته پیش تاکنون در منطقه وزیرستان شمالی با یکدیگر درگیر شده‌اند.

این درگیری‌ بعد از حمله انتحاری شبه‌نظامیان به یک پست ایست و بازرسی ارتش در منطقه میر علی نزدیک میرانشاه مرکز وزیرستان شمالی که 45 زخمی و 5 کشته به دنبال داشت آغاز شد.

پس از این حادثه، نیروهای ارتش بر ضد شبه‌نظامیان این منطقه وارد عمل شدند و در وزیرستان حکومت نظامی اعلام کردند. شمار زیادی از مردم نیز از ترس جان خود مجبور به ترک منطقه شدند.

با این حال «گل‌عباس» از رهبران قبیله‌ای این منطقه به نقل از «حمدالله احمدی» سخنگوی شورای طالبان اعلام کرد که تمام گروه‌ها از جمله نیروهای امنیتی، طالبان و رهبران قبیله‌ای برای برقراری صلح در وزیرستان شمالی با هم به توافق رسیده‌اند.

وی افزود: با توجه به توافقی که صورت گرفته حکومت نظامی به پایان رسیده و مردم می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

گل عباس تأکید کرد: طبق توافقی که در جرگه قبیله‌ای صورت گرفته به تمام کسانی که در این جنگ آسیب دیده‌اند خسارت پرداخت خواهد شد.

البته در سال 2007 نیز توافق مشابهی بین ارتش و طالبان صورت گرفته بود اما چون طالبان به تعهدات خود عمل نکردند ارتش مجبور شد دوباره علیه آنان وارد عمل شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول