اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

درگیری شدید ارتش پاکستان با طالبان در مناطق قبایلی

با ادامه درگیری ارتش پاکستان با شبه‌نظامیان در منطقه قبایلی پاکستان تاکنون ۵۳ نفر کشته شده‌اند.

درگیری شدید ارتش پاکستان با طالبان در مناطق قبایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، ادامه درگیری بین ارتش و شبه نظامیان در منطقه قبایلی وزیرستان پاکستان تاکنون 53 تن را به کام مرگ فرستاده است.

این درگیری که از روز چهارشنبه و در پی حمله شبه‌نظامیان به یک پست بازرسی ارتش آغاز شد تا امروز ادامه یافته است.

چهارشنبه هفته گذشته، شبه‌نظامیان با حمله به یک پست ایست و بازرسی ارتش در منطقه «میر علی» در نزدیکی «میران‌شاه» مرکز «وزیرستان شمالی» باعث کشته شدن 5 سرباز و زخمی شدن بیش از 35 تن دیگر شدند.

پس از این حمله، گروه‌های شبه‌نظامی «انصارالمجاهدین» و «حزب‌التحریر» با به عهده گرفتن مسئولیت این حمله اعلام کردند که این اقدام پاسخی به ترور «حکیم‌الله محسود» رهبر طالبان پاکستان که چندی پیش در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد انجام شده است و تا زمان ادامه حملات پهپادها، عملیات علیه ارتش پاکستان نیز ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که پس از کشته شدن محسود، روند مذاکرات صلح طالبان و دولت پاکستان نیز به حال تعلیق درآمد.

*اعلام حکومت نظامی در وزیرستان

پس از این اقدام انتقامی طالبان، ارتش در این منطقه حکومت نظامی برقرار کرده و 2 طرف با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین و شلیک توپ و خمپاره با یکدیگر درگیر شده‌اند.

در پی این حادثه، «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان هشدار داد که ارتش بیش از این حملات غافلگیرانه شبه نظامیان را تحمل نمی‌کند و با شدت بیشتری وارد عمل خواهد شد.

وی افزود: ارتش برای مقابله با شبه‌نظامیان خارجی از خود انعطاف نشان نمی‌دهد و عملیات ارتش در وزیرستان شمالی ادامه خواهد یافت.

وزیر دفاع پاکستان تصریح کرد: بعد از حمله شبه‌نظامیان به پست ایست و بازرسی ارتش، این حق مسلم ماست که علیه آنان وارد عمل شویم و دیگر حاضر نیستیم به بهانه مذاکره از خود انعطاف نشان دهیم.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشتر شبه نظامیانی که بر اثر عملیات ارتش در منطقه میر‌علی کشته شده‌اند ازبک می‌باشند.

* فرار مردم از مناطق قبایلی

گفته می‌شود که ارتش در عملیات خود از سلاح سنگین استفاده می‌کند که این موضوع تلفات شبه‌نظامیان را افزایش داده و گاهی نیز مردم عادی قربانی این حملات می‌شوند.

در حال حاضر، تعداد زیادی از مردم وزیرستان شمالی از ترس عملیات ارتش به میران‌شاه مرکز وزیرستان شمالی و شهرستان «بنون» گریخته‌اند.

ارتش با بمباران مناطقی از وزیرستان شمالی که نزدیک مرز افغانستان قرار دارد بیش از 33 نفر از اعضای طالبان را کشت اما مقامات محلی عنوان کردند که تعدادی از این افراد مردم محلی و راننده‌هایی بودند که نتوانستند بعد از برقراری حکومت نظامی منطقه را ترک کنند.

این حمله در حالی انجام می‌شود که گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» چند روز پیش در واکنش به تصمیم کمیته امنیت ملی این کشور برای ادامه روند مذاکرات با شبه‌نظامیان، دولت پاکستان را دست‌نشانده آمریکایی‌ها دانست و اعلام کرد که حاضر به مذاکره با آنان نمی‌باشد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول