اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان خبر داد

اجرای «مرثیه‌ای برای خورشید» در آبادان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از اجرای برنامه «مرثیه‌ای برای خورشید» در این شهرستان خبر داد.

اجرای «مرثیه‌ای برای خورشید» در آبادان

عبدالنبی شاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: دومین ویژه برنامه‌ قصه‌گویی مرثیه‌ای برای خورشید با برگزاری مراسم ویژه‌ای در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 آبادان، با حضور فرماندار آبادان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، جمعی از دانش آموزان آبادانی و کارکنان کانون آغاز به کار کرد.

وی اضافه کرد: در نخستین روز برگزاری این رویداد فرهنگی که در آن 35 قصه‌گوی برگزیده‌ خوزستانی حضور دارند 19 قصه‌گو روایت‌گر داستان‌های خود با موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان برای کودکان و نوجوانان آبادانی خواهند بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در آغاز به کار این ویژه برنامه، قصه‌گویی را یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی برشمرد و گفت: این جریان فرهنگی تأثیر گذار به صورت جدی در برنامه‌های فرهنگی کانون استان به آن پرداخته می‌شود.

این مسئول، قصه گویی را ابزار انتقال مفاهیم و آموزه‌ها به بچه‌ها معرفی کرد و ادامه داد: ما با برگزاری این ویژه برنامه برآنیم تا گوشه‌ای از آموزه‌های دینی واقعه بزرگ کربلا را در قالب قصه گویی به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.

شاکریان عنوان کرد: کانون تلاش می‌کند از قصه‌ها در پرورش فکر و تغییر نگرش، گفتار و رفتار کودکان و نوجوانان بهره ببرد و آینده‌ای بهتر را برای آن‌ها بسازد.

وی، تمام شرکت کنندگان در این ویژه برنامه را برگزیده دانست و تاکید کرد: اگر در پایان این برنامه با زحمتی که داوران زبده‌ این ویژه برنامه تقبل کرده‌اند برگزیدگانی معرفی می‌شوند فقط جنبه سمبولیک دارد، اما از دیدگاه کانون استان تمام شرکت کنندگان در این ویژه برنامه فرهنگی به پاس قدم نهادن در این راه برگزیده هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در این مراسم با ارائه‌ گزارشی از روند برگزاری ویژه برنامه‌ قصه‌گویی مرثیه ای برای خورشید اضافه کرد: این ویژه برنامه ابتدا به صورت کتابخانه‌ای در سال 1389 در کانون مرکز شماره 5 اهواز کار خود را آغاز کرد.

وی متذکر شد: در سال 1390 با توجه به استقبال مربیان کانون مراکز اهواز و ملاثانی این برنامه به صورت حوزه‌ای و در سال 1391 این ویژه برنامه به صورت استانی برگزار شد و در آن مربیان قصه گوی کانونی به اجرای قصه‌های خود پرداختند.

شاکریان در پایان ضمن تشکر از کارکنان کانون در حوزه‌ آبادان که مسئولیت برگزاری این ویژه برنامه را بر عهده گرفتند اظهار امیدواری ویژه برنامه‌ قصه‌گویی مرثیه‌ای برای خورشید موجب رشد و تعالی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، دومین ویژه برنامه‌ قصه‌گویی مرثیه ای برای خورشید عصر روز چهارم دی ماه در آبادان با معرفی برگزیدگان خود پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/‌72001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول