اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس در مورد حکم کمیته استیناف در مورد علی دایی

استیناف حکم خودش را هم قبول ندارد/ غش عدالت به سمت دایی

با حکم کمیته استیناف در مورد علی دایی هر مربی، دلش خواست توهین کند و سر و صدا راه بیندازد، تبرئه می‌شود.

استیناف حکم خودش را هم قبول ندارد/ غش عدالت به سمت دایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از بازی سپاهان و پرسپولیس و حواشی بوجود آمده در آن دیدار، آقای دایی پس از هفته‌ها سرانجام به دلیل توهین به داور و تیم سپاهان از دو بازی محروم و 7 میلیون تومان نیز جریمه شده بود.

سرمربی پرسپولیس که نشان داده فردی به شدت احساساتی است در نشست خبری پس از بازی با سپاهان چنان داغ کرده بود که رگ گردنش متورم شده و به درستی نمی‌توانست صحبت کند و در همان جا بود که به طور مستقیم نه تنها به داور مسابقه بلکه به سپاهان  نیز توهین کرد.

جالب اینجاست کمیته استیناف محرومیت دو جلسه‌ای و جریمه 7 میلیونی دایی را بخشید تا عملا ًحرف‌های او درباره بازی سپاهان و پرسپولیس را تایید کرده باشد.

علیرضا صالحی رییس کمیته استیناف درباره این حکم می‌گوید: پس از بررسی تمام زوایای پرونده و شنیدن صحبت‌های علی دایی مشخص شد که خطاب علی دایی باشگاه سپاهان نبوده و منظور او از غش کردن داور این نبوده که باشگاه سپاهان داور را تطمیع کرده باشد یا اینکه امتیازی به داور داده باشد تا بازی را به سود این تیم تمام کند بلکه دایی معتقد بوده که داور به نفع تیم حریف قضاوت کرده و این به نفع گرفتن در بین اهالی فوتبال یک جمله مصطلح است و توهینی تلقی نمی‌شود.

سوال اینجاست که آیا غش کردن با به نفع گرفتن تفاوت ندارد، وارد بحث حقوقی این صحبت‌ها نمی‌شویم اما این صحبت‌ها هیچ معنایی با زد و بند سپاهان با قاضی میدان ندارد.

دایی پس از این صحبت‌ها بارها نیز در گفته‌های خودش اعلام کرد این موضوع را ثابت می‌کند اما پس از گذشت چندین هفته هیچ فردی دیگر از آن بازی صحبت نکرد و پرونده به جاهایی دیگر و زمان مربی‌گری همین سرمربی پرادعای سرخپوشان پایتخت در راه‌آهن رسید.

در برنامه 90 هفته گذشته نیز زمانی که دایی مشغول صحبت کردن در مورد حکم کمیته استیناف بود عادل فردوسی‌پور که بیشترین هنرش پریدن وسط صحبت‌های دیگران است به طور کامل به حرف‌های دایی گوش می‌داد و سکوت کرده بود.

درصورتی‌که قصد داشته باشیم صحبت‌های دایی را نیز نادیده بگیریم ترجمه زبان بدن این سرمربی نه تنها در آن بازی معروف بلکه در بازی‌های بعدی پرسپولیس نیز خود گویای توهین به داور است و هر کسی که از پای تلویزیون نیز این برنامه را مشاهده می‌کرد در صورتی‌ که صدای گیرنده خود را نیز کم می‌کرد نوع حرکات دست و شیوه توهینش به داور چهارم مسابقه را یک توهین بزرگ می‌دانست.

آقایان کمیته استیناف و مسئولان فدراسیون مردم بی‌طرف که چشمشان را به روی واقعیت نمی‌بندند متوجه ترس پنهان شما از این نوع تصمیم‌گیری‌ها می‌شوند و احتیاجی نیست قضایا را به هر نحو ممکن با گفتن جمله‌های حقوقی و بازی با کلمات لاپوشانی کنید چراکه مردم شعور داشته و خودشان متوجه قضایا می‌شوند.

از صحبت‌های احساساتی دایی همین بس که وی پس از پیروزی 6 بر صفر تیمش برابر مس کرمان قضاوت احمد صالحی را بهترین نوع داوری می‌دانست که تا به حال مشاهده کرده بود، اما در همان بازی نیز مشخص شد داور در چندین صحنه اشتباهاتی را مرتکب شده که روی نتیجه بازی تاثیر مستقیم داشت و مشخص نبود اگر دایی در آن دیدار نتیجه نمی‌گرفت آیا بازهم قضاوت داور اصفهانی را بهترین داوری می‌دانست یا باز هم پس از بازی جار و جنجال دیگری راه می‌انداخت.

اگر نظر دایی درست بوده و قهرمانی به عمد پنالتی اشتباه بازی مذکور را به نفع سپاهان اعلام کرده، چرا حکم بازی مذکور صادر نمی شود، چرا باید اتفاقات آن بازی به همه اتفاقات دو سال قبل از آن گره بخورد؟ مگر نمی توان برای هر یک از این پرونده‌ها حکم جداگانه صادر کرد؟

به نظر می‌رسد ترس از نام‌ها کمیته استیناف را نیز به وحشت انداخته و هیچکس هم در این زمینه پاسخگوی این سوالات نیست.

امیدواریم کمیته انضباطی پیرامون این مسائل پیگیری خاصی داشته باشند تا دیگر مربیان و افرادی که در فوتبال فعالیت می‌کنند از حرکات علی دایی الگو برداری نکنند، در بازی مس کرمان و پرسپولیس روی سه گل پرسپولیس داور مرتکب اشتباه شد و نیمه دوم نیز یک ضربه پنالتی به سود مس کرمان نگرفت آیا مظلومی در پایان بازی گفت صالحی به سمت پرسپولیس غش کرده است، درصورتی‌که دایی پس از این بازی حمایت همه جانبه خود را از داور کرد، آیا کرانچار از قهرمانی حمایت کرد؟ این‌ سوالات و هزاران سوال دیگر ذهن فوتبال دوستان ایرانی را به خود مشغول کرده است.

انتهای پیام/63020/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول