اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اربعین امام حسین(ع) صورت گرفت

حضور 34 هیئت عزاداری در امامزاده عباس(ع) ساری

مدیر آستانه امامزاده عباس (ع) ساری از حضور 34 هیئت عزاداری در روز و شب اربعین امام حسین (ع) در امامزاده عباس (ع) ساری خبر داد.

حضور 34 هیئت عزاداری در امامزاده عباس(ع) ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مراسم عزاداری امام حسین(ع) در روز اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد.

هیئت‌های عزاداری مازندران در قالب دسته‌های عزاداری با حضور در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری به عزاداری و تبیین شخصیت امام حسین (ع) پرداختند.

عشق به امام حسین(ع) را می‌توان در چهره عزاداران حسینی مشاهده کرد که با دلدادگی و دلسوختگی در روز اربعین حسینی به یاد مظلومیت امام حسین(ع) و اسارت خاندان اهل بیت(ع) اشک ماتم ریختند.

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اربعین را فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: اربعین نشانه‏‌ای بر اعتلای دین و بالندگی زمزمه‏‌های دعا و تلاوت قرآن در شب عاشورای حسینی است.

مجتبی حسینی افزود: درسی که اربعین به ما می‌دهد این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

حسینی با بیان اینکه حضور گسترده هیئت‌های عزاداری در امامزاده عباس(ع) ساری نوعی دلدادگی و شور شیعیان را نشان می‌دهد، تأکید کرد: دشمنان بدانند که هرگز هجمه‌های آن‌ها کارساز نبوده و شیعیان همراه یاور دین هستند.

وی، انقلاب اسلامی را تداوم راه امام حسین(ع) دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی از نهضت حسینی و قیام عاشورا درس گرفته است.

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) ساری با بیان اینکه عزاداری عاشورای امام حسین(ع)  امسال نیز با حضور اقشار مختلف مردم در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، افزود: برای ایجاد فضای غم و ماتم بقعه امامزاده عباس(ع) ساری با بنر و پارچه‌های مشکی سیاه‌پوش شده است.

حسینی از حضور 34 هیئت عزاداری در روز و شب اربعین امام حسین (ع) در امامزاده عباس(ع) ساری خبر داد و گفت: مراسم عزاداری روز اربعین امام حسین (ع) در قالب ویژه برنامه «چهل روز ، چهل منزل» در امامزاده عباس (ع) مرکز مازندران برگزار شد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری از شهرهای مختلف مازندران در امامزاده عباس(ع) ساری حضور یافتند، افزود: به هر یک از هیئت‌های عزاداری حضور یافته در امامزاده عباس(ع) ساری یک بسته فرهنگی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران اهدا شد.

مدیر آستانه امامزاده عباس(ع) ساری با اشاره به فعالیت دستگاه زائر شمار در این آستانه، بیان داشت: در روز و شب اربعین امام حسین (ع) بیش از 12 هزار عزادار به امامزاده عباس(ع) ساری مشرف شدند.

وی تصریح کرد: آیین‌های سوگواری دهه آخر ماه صفر به‌ویژه اربعین حسینی از امشب به مدت 10 شب در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86003/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول