اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق حوزه و دانشگاه:

اهل بیت امام حسین(ع) بهترین مبلغان عاشورا بودند

محقق حوزه و دانشگاه گفت: اهل بیت امام حسین(ع) بهترین مبلغان عاشورا بودند که اسلام امروز مدیون روشنگری و بیداری‌بخشی آنان است.

اهل بیت امام حسین(ع) بهترین مبلغان عاشورا بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی‌رضایی امشب در تجمع بزرگ زینبیون که در حسینیه شهدای سپاه قروه برگزار شد، اظهار داشت: هیچ مبلغی پس از واقعه عاشورا قادر نبود همانند اهل بیت به خصوص امام سجاد(ع) و زینب‌کبری(س) با کلام آتشین و خطبه‌های گویا، مردم را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه هر قیام و نهضتی حاوی آرمان و هدفی است، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) نسبت به دین و ارزش‌های دینی یک حرکت احیاگرانه بود که با قیام الهی خود بسیاری از ارزش‌های دینی که مهجور مانده بود احیا کرد.

به گفته رضایی، محور تبلیغات کاروان اسیران، معرفی ارزش‌های دینی، وصف پیامبر اسلام(ص) و انتساب اهل بیت او، نکوهش مردمی که عکس‌العملی درباره جنایات و ستم‌های امویان از خود بروز ندادند، افشای جنایات بنی‌امیه، حمایت از قیام حسینی و جلوگیری از تحریف حادثه عاشورا بود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع بازماندگان این قیام از فرصت تماس گرفتن با مردم در بلاد گوناگون به بهترین وجه بهره‌برداری کردند و این دشمنان نادان آنان بودند که با اسارت این عزیزان و انتقال آنان به شام، زمینه تبلیغاتی خوبی برای روشن شدن حقایق و افشای مفاسد امویان فراهم آوردند.

این محقق حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اهل بیت امام حسین(ع) با وجود تحمل سخت‌ترین مشکلات در مقابل دشمنان تسلیم نشدند و با خطبه‌ها و سخنرانی‌های کوبنده علاوه بر رسوا کردن حکومت یزید به توده ناآگاه مردم درس آزادی و آزادگی دادند.

وی با اشاره به آثار و نتایج نهضت امام حسین(ع) در جامعه اسلامی، عنوان کرد: نهضت امام حسین(ع) آثار و نتایج بزرگی در جامعه اسلامی بر جای گذاشت که از جمله، رسوا ساختن حکومت بنی‌امیه، احیا سنت شهادت و از همه مهم‌تر احیای دین و ارزش‌های دینی بود که رنگ فراموشی به خود گرفته بود.

رضایی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا، گفت: تجلی عفاف و حجاب و پاکدامنی هم در شعار و سخنان و هم در رفتار و سیره عاشوراییان آن هم در شرایط سخت جهاد و اسارت نماد ارزش اخلاقی زن مسلمان است.

وی از زینب(س) به عنوان الگوی غیرت و شجاعت نام برد و افزود: او حتی در برابر طاغوت زورمندی چون یزید که به اندک بهانه هر انسانی را از دم شمشیر می‌گذراند، با شمشیر سخن به دفاع از پاکی و پاکدامنی زن پرداخت و مرد‌تر از هر مردی، پیام غیرت را فریاد زد.

این محقق حوزه و دانشگاه افزود: در الگوی عاشورایی زنان، که همان الگو اسلامی فعالیت سیاسی اجتماعی زنان هستند، صبر در برابر مشکلات، حفظ حیا و عفاف، آگاهی به هدف و خارج نشدن از محور زنانه، حرف نخست را می‌زند.

رضایی در پایان عنوان داشت: اگر زنان مسلمان و انقلابی، مانند زنان عاشورایی صبر و مقاومت داشته و آگاه و عفیفه باشند، مانند آنها جریان تاریخ را به نفع اسلام و مسلمین عوض خواهند کرد.

انتهای پیام/79009/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول