اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد

شگفت‌زدگی برخی مدیران از ارائه آمارهای غیرواقعی

نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که برخی مدیران از ارائه آمارهای غیرواقعی شگفت‌زده شده بودند.

شگفت‌زدگی برخی مدیران از ارائه آمارهای غیرواقعی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جلسات و نشست‌های اداری گاهی در دل خود حاشیه‌هایی دارند که اشاره به آنها خالی از لطف نیست.

نشست تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از این جلساتی بود که حاشیه‌های جالبی داشت.

* ماجرای برنج‌های آلوده وارداتی از هند و پاکستان یکی از این حاشیه‌ها بود که از سوی مدیرکل تعزیرات استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.

* ولی دهبان‌نژادیان گفت: مدت‌ها است موضوع آلودگی و سرطان‌زایی برنج‌های خارجی مطرح می‌شود، اما اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد و اگر واقعاً این موضوع صحت دارد دانشگاه علوم پزشکی و سیستم بهداشت این استان باید به میدان بیایند.

* وقتی مدیرکل تعزیرات استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار برجسته شدن موضوع غیربهداشتی بودن برنج‌های خارجی و ترویج استفاده از برنج‌های تولید بومی شد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: من می‌ترسم این موضوع غیربهداشتی بودن برنج‌های خارجی را برجسته کنیم و بعد تولید داخل جوابگوی نیاز نباشد و یا استقبالی از آن نشود و آنگاه قوز بالای قوز شود!

* واکنش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به موضوع آلوده بودن یا نبودن برنج‌های خارجی نیز در این بین جالب بود؛ در حالی که در مقابل سئوال سید موسی خادمی برای نتایج آزمایشات علمی انتظار یک پاسخ علمی از غفاری می‌رفت، اما او گفت: اگر برنج‌های خارجی از مجرای قانونی وارد کشور شوند هیچ آلودگی ندارند؛ موضوعی که البته با برخی نتایج آزمایشات وزارت بهداشت مغایرت دارد!

* از دیگر حاشیه‌های جالب این نشست، وقتی بود که موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخی مدیران عضو این ستاد آماری را خواست و آنها هیچ آماری نداشتند!

* خادمی یکبار دیگر به نوع نگرش مدیران در برگزاری جلسات ایراد گرفت و اذعان داشت: مدیری که اکنون آماری در دست ندارد و از وضعیت استان اطلاعی ندارد، چطور می‌خواهد برای مردم در حوزه تنظیم بازار تصمیم بگیرد!

* استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران باید اطلاعات و آمار واقعی را همواره داشته باشند، تأکید کرد: هیچ مدیری با این وضعیت به جلسات نیاید، چراکه فلسفه برگزاری جلسات را این‌گونه اقدامات مدیران زیر سئوال می‌برند.

* از نکات جالب‌تر این نشست، ارسال پیامک یکی از مدیران در حین جلسه برای مسئول آمار اداره تحت مدیریتش بود تا بتواند جواب سئوال استاندار را بدهد!

* وقتی آمار مدیران کهگیلویه و بویراحمدی با واقعیت‌ها یک حرف مشترک نمی‌زنند!

* خادمی تصریح کرد: مدیران در جلسه تنظیم بازار دور هم بنشینند یا نه، این کالاها به بازار می‌آیند، اما ما باید در این جلسات ببینیم برای تنظیم این بازار و رفاه بیشتر مردم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

* مباحثه رئیس سازمان جهاد کشاورزی با سایر مدیران از جمله مدیرکل تعاون روستایی برای با صرفه بودن یا نبودن احداث سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد از دیگر حاشیه‌های این نشست بود.

* از دیگر حاشیه‌های این نشست، اذعان ولی دهبان‌نژاد، مدیرکل تعزیرات استان کهگیلویه و بویراحمد به ضعف مدیران در ارائه یک آنالیز واقعی از وضعیت بازار و گرانی بود.

وی گفت: پرونده‌هایی را 65 میلیون جریمه کردیم که یک ریال هم نباید جریمه می‌کردیم، چراکه رویکرد خود ما مدیران در بازار یک رویکرد با ثبات نیست!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه با تأیید تلویحی اظهارات دهبان‌نژاد، بیان داشت: اکنون آمارهای مدیران ما یک چیز می‌گوید و شهود و واقعیت‌ها، یک چیز دیگر می‌گویند!

* تعجب معاون برنامه‌ریزی استاندار از تحلیل و تفسیر چند آمار در یک حوزه!

اشاره علی‌حسن نوروزی، معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مصداقی از تناقض عجیب و غریب بودن آمار مدیران از دیگر حاشیه‌های این نشست بود.

نوروزی اضافه کرد: وقتی در این استان براساس آمار، این همه مرغداری داریم و بازار با کمبود و گرانی مرغ مواجه است و از سوی دیگر براساس همین آمار حتی یک مرکز پرواربندی نداریم، اما بازار از گوشت قرمز اشباع است و صادرات هم می‌کند، به جز تعجب هیچ کار دیگری نمی‌توان کرد!

---------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

----------------------------

انتهای پیام/82005/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول