اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

زندان‌ها فرآیند کار فرهنگی را در اولویت قرار دهند

امام جمعه اردبیل گفت: باید در زندان‌ها فرآیند کار فرهنگی جدی گرفته شود تا در این باب بتوان حرکت‌های تحولی را انجام داد.

زندان‌ها فرآیند کار فرهنگی را در اولویت قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار مسئولان ستادی اداره کل زندان‌های اردبیل اظهار داشت: باید با کارهای فرهنگی و اصلاح و تربیت زندان را به مدرسه‌ای تبدیل کرد تا بستر تحولی در بخش‌های مختلف فراهم آید.

وی با قدردانی از زحمات کارکنان عرصه اصلاح و تربیت با اشاره به آمارها، میزان زندانیان را در شأن نظام اسلامی ندانسته و علت آن را عوامل متکثر اجتماعی و اقتصادی برشمرده و خواستار مطالعه دقیق علمی جهت کاهش جرایم در اجتماع و جمعیت کیفری زندان‌ها شد.

عاملی عوامل متعدد فرهنگی، اقتصادی و تحریم‌ها را در بروز مشکلات برای برخی از زندانیان دخیل دانسته و از مسئولان خواست تا با مطالعه دقیق عوامل متکثر بروز جرایم، برای رفع این مشکل و کاهش ورودی زندان‌ها اقدام کنند.

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان با اشاره به توان بخش خصوصی برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی اضافه کرد: باید برای رفع مشکلات از توان بالقوه بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به نیاز انسان به محبت و تکریم بیان کرد: زندان و نیروی انتظامی نباید صرفاً قهری باشند بلکه می‌بایست بیشتر شکل کار و برخوردشان فرهنگی و تربیتی باشد، انسان‌ها رموز رفتاری دارند که باید کشف و براساس آن تربیت شوند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این دیدار مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گزارشی اجمالی از وضعیت زندان‌های استان ارائه کرد.

مراد فتحی در سخنان خود با اشاره به ناکافی بودن بودجه زندان‌های استان در قبال مأموریت‌های محوله گفت: نگاه‌ها به سازمان ما هزینه‌ای است نه تولیدی اما ما بر این باوریم که سالم‌سازی زندانیان و باز گرداندن آنها به اجتماع تولید امنیت اجتماعی است.

وی با اشاره به حرکت زندان‌ها به سمت ارتقای نظام زندانبانی اسلامی افزود: ما نیز بر این باوریم که کاش در نظام اسلامی زندان نداشتیم اما متأسفانه زندان یکی از ضرورت‌های جامعه کنونی است.

فتحی تصریح کرد: ما براساس تعالیم دینی به رعایت شئون انسانی زندانیان تاکید داریم زیرا طرف مقابل ما انسان است با تمام نیازهای مادی و معنوی خود و این امر توجه جدی مسئولان به زندان‌ها را در راستای تأمین بودجه مورد نیاز آن می‌طلبد.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول