اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

تلاش برای خدمت به مردم سبب خوشبینی به نظام می‌شود

امام جمعه گچساران گفت: تلاش مسئولان برای خدمت به مردم، سبب ایجاد خوشبینی بیشتر مردم نسبت به نظام اسلامی می‌شود.

تلاش برای خدمت به مردم سبب خوشبینی به نظام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین الله حجازی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه که با حضور جمعی از طلاب حوزه علمیه و اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در مسجد الغدیر این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ریشه‌دار‌ترین محفل هم‌اندیشی در یک شهر محافل دانشگاهیان و حوزویان است.

وی با بیان این‌که مسیر دنیا و آخرت در این جلسات ترسیم می‌شود، افزود: اخلاق و علم به همراه دین، زندگی انسان را آبرومندانه می‌کند و انسان یاد می‌گیرد به چه سبکی زندگی کند.

حجازی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه می‌توانند ترسیم‌‌کننده چنین مسیری باشند.

امام جمعه گچساران در ادامه با تأکید بر خدمت به مردم در هر جایگاهی ابراز کرد: مسئول یعنی کسی پاسخگو بوده، فرمان مردم را بر گردن نهد و در حد توان خود خدمت‌رسانی کرده و از مسامحه‌کاری خودداری نماید.

حجازی با اشاره به وظایف بزرگ دانشگاهیان و حوزویان گفت: ما باید در راستای اصلاح جامعه تلاش کرده و زمینه معیشت مردم را مهیا سازیم تا مسئولان اجرایی در میانه میدان خدمت کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی برای مردم احترام قائل شویم و مردم یقین حاصل کنند که مسئولان برای آنها در تلاش هستند به نظام و حکومت اسلامی علاقمند می‌شوند.

حجازی خودسازی، گذشت، ایثار و مبارزه با هوای نفس را لازمه مسیر خدمت به مردم دانست.

امام جمعه گچساران با اشاره به تسلط عالمان دینی به علوم تجربی در دوران گذشته اشاره کرد و افزود: ابوعلی سینا، زکریای رازی، فارابی و ... در همه فنون دوران خود تسلط کامل داشتند و کسی نمی‌توانست بین حوزه و دانشگاه تفرقه ایجاد کند.

حجازی ایجاد اختلاف میان حوزه و دانشگاه را از نقشه‌های خطرناک دشمنان عنوان کرد و یادآور شد: روزی که غرب داعیه‌دار دانشگاه‌ها شد، تلاش کرد حوزه‌های علمیه را از دانشگاه جدا کند تا به اهداف پلید خود برسد ولی این توطئه بزرگ از سوی امام راحل(ره) مدیریت شد و دشمنان اسلام به نتیجه نرسیدند.

وی خاطر‌نشان کرد: عنایات امام عصر(عج) و تلاش امام راحل(ره) حوزه و دانشگاه را متحد کرد و سبب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/82001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول