اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی غرب مازندران خبر داد

مدیریت چرای دام در 48 هزار هکتار از مراتع غرب مازندران

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: کنترل و مدیریت چرای دام در 48 هزار هکتار از مراتع غرب مازندران انجام شد.

مدیریت چرای دام در 48 هزار هکتار از مراتع غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، کیوان وریج کاظمی افزود: کنترل و مدیریت پروانه چرا که در پروژه‌های ملی تعریف شده است به منظور کنترل زمان ورود و خروج و تعداد دام و به‌هنگام‌سازی آمار و اطلاعات مربوط به استمرار دامداری دامداران و بهره‌برداران اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‌ها، با بخش خصوصی و سپاه پاسداران حوزه مرزن‌آباد و کلاردشت و همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، قرارداد بسته شد و با حضور گروه‌های گشت سیار در عرصه و ایجاد و استقرار پست‌های بازرسی در فصل کوچ دام در گلوگاه‌های حساس، اقدامات لازم انجام شد.

وریج کاظمی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما حمایت از دامدارانی است که در چارچوب مقررات مشغول تعلیف دام‌های خود در مراتع هستند.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر بیان کرد: بر این اساس تعداد 50 دستگاه آبشخور در اختیار دامداران منطقه قرار داده شد.

وریج کاظمی با اشاره به این که استفاده و بهره‌برداری از علوفه تولیدی مراتع منوط به وجود منابع آب مناسب برای شرب دام‌ها است،گفت: به همین منظور اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران،با تهیه آبشخورهای فلزی و لوله‌های پلی اتیلنی تمهیدات لازم را برای جمع‌آوری و انتقال و ذخیره آب در نقاط نزدیک به استقرار دام در نظر گرفته است.

به گزارش فارس، حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر دارای 197 هزار هکتار مرتع است که از ارتفاع 2 هزار و 200 متر از سطح دریا تا ارتفاع بیش از 3 هزار و 500 متر گسترش دارد.

انتهای پیام/86019/ک/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول