اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی نکا:

163 هزار متر مربع از اراضی ملی نکا خلع ید شد

رئیس منابع طبیعی نکا گفت: 163 هزار متر مربع اراضی ملی از دست متصرفان غیرمجاز در سال جاری در نکا خلع ید شد.

163 هزار متر مربع از اراضی ملی نکا خلع ید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، علیرضا محمدنژاد عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی نکا با بیان اینکه‌ 163 هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان از دست متصرفان غیر‌مجاز طی سال جاری ‌خلع ید شد،‌ افزو‌د: براساس این آزادسازی اراضی ملی، 18 فقره اراضی ملی خلع ید شد‌.

وی اظهار داشت: نگهداری، حفظ و حراست از منابع طبیعی از مسائلی است که باید به درستی انجام شود تا از به خطر افتادن منابع طبیعی و بروز خطرات در آینده جلوگیری شود.

محمدنژاد با اشاره به اینکه دین اسلام ارزش و اهمیت ویژه‌ای برای حفظ و احیای منابع طبیعی قائل است، ادامه داد: روایات زیادی در ارزش درختکاری و نکوهش تخریب محیط زیست و طبیعت داریم و به همین دلیل حفظ جنگل باید در دستور کار همه مسئولان و مردم قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به در اختیار قرار دادن مکانی از منابع طبیعی و جنگلی برای چرای دام‌های روستاها در هر منطقه گفت: این مسئله در 90 درصد روستاهای نکا با همکاری شوراها عملیاتی شد و این چراگاه دام‌های روستا به صورت محصور شده در اختیار شورا و سپس دامداران برای چرام دام قرار گرفت.

محمدنژاد با بیان اینکه تنها در روستای کلارودبار نکا این حصار از بین رفته بود، خاطر‌نشان کرد: حصارکشی مجدد انجام شده و برنامه‌ریزی شده است تا این چراگاه در اختیار فرد خاصی نباشد و همه دامداران برای دام‌های خود از آن استفاده کنند.

امام جمعه نکا نیز در سخنانی بیان داشت: ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از مسائل مهمی است که باید در جامعه مورد توجه همگان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی گفت: اگر با متجاوزان به منابع طبیعی و عرصه جنگلی برخورد نشود فرهنگ تجاوز به منابع طبیعی در کل جامعه شکل می‌گیرد و توسعه می‌یابد.

وی افزود: تخلفات به منابع طبیعی در عرصه تجاوز مردم به عرصه‌های ملی، ورود دام‌ها، تجاوز مجدد و مسائل مختلف باید با دقت بررسی شود و مشخص شود که تجاوز به اراضی ملی از ک‌ کاری قرق‌بانان است یا از عدم حصارکشی و کمبود نیرو و این مسائل اطلاع‌رسانی شود.

محمدی لایینی با بیان اینکه برخی تخلف‌ها در حوزه منابع طبیعی از سوی پیمانکاران است، یادآور شد: اگر پیمانکار متخلف دوباره به‌کارگیری شود چکش‌های جعلی پیدا می‌شود که باید مراقب باشیم.

وی گفت: باید دقت شود که قرق‌بانان از منابع طبیعی باشند تا شرکت مجری تخلفش شناخته شود و از بروز مشکلات جلوگیری کرد.

انتهای پیام/86002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول