اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رییس مجمع نمایندگان کردستان:

افزایش حقوق فرهنگیان در مجلس مطرح می‌شود

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌شود با جمع‌آوری امضا از نمایندگان، افزایش حقوق کارمندان دولت به ویژه فرهنگیان در مجلس مطرح شود.

افزایش حقوق فرهنگیان در مجلس مطرح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حامد قادرمرزی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان قروه با اعلام این خبر اظهار کرد: در حالی که نرخ تورم در کشور 40 درصد است، افزایش حقوق معلمان 18 درصد بوده که این میزان با نرخ تورم همخوانی ندارد و باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه نقدینگی در سال 84، در ایران 80 هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: امسال نقدینگی به بیش از 600 هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد سرسام‌آور تورم را در پی داشته است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اصلاح نرخ افزایش دستمزد کارمندان، خاطرنشان کرد: بودجه امسال طوری برنامه‌ریزی و بسته شده است که به صورت کامل تحقق پیدا کند و به همین دلیل بودجه امسال بودجه‌ای واقعی است.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور سال گذشته، 56 هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: از این میزان 13 الی 14 درصد محقق شد که با توجه به تورمی که وجود داشت، به جرات می‌توان گفت در این زمینه عملا هیچ چیزی تحقق نیافته است.

قادرمرزی توقف اجرای طرح‌های عمرانی در کشور را بر بیکاری و رکود تاثیرگذار دانست و افزود: 37 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در حال حاضر دولت 17 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بخش راه و شهرسازی بدهکار است.

به گفته قادرمرزی، اگر از امروز تا 16 سال آینده هیچ طرح جدیدی تعریف نشود، با در آمدهای حاضر نفتی دولت تنها توان اجرایی کردن تعهدات دولت نهم و دهم را خواهد داشت.

رییس مجمع نمایندگان کردستان افزود: کلنگ‌زنی‌ها و قیچی‌کردن روبان‌ها این تبعات را هم داشته است.

قادرمرزی با تاکید بر حضور فعالانه خیرین در عرصه کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان، اظهار کرد: در حال حاضر کمک به این بخش ضروری‌تر از احداث مدرسه است.

وی همچنین در پایان گفت: در حال حاضر مرخصی زایمان در تمامی ادارات 9 ماه است که این میزان در آموزش و پرورش 6 ماه است که پیگیری‌هایی برای افزایش آن تا یک سال در دست اجراست.

انتهای پیام/79009/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول