اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ خبر داد

اجرای طرح اسکان مادران باردار مناطق صعب‌العبور کوهرنگ در مراکز درمانی لرستان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: مادران باردار نیازمند خدمات ویژه این شهرستان قبل از بسته شدن مسیر ارتباط جاده‌ای از مناطق صعب‌العبور خارج و به مراکز بهداشتی درمانی استان‌های همجوار از جمله لرستان اعزام می‌شوند.

اجرای طرح اسکان مادران باردار مناطق صعب‌العبور کوهرنگ در مراکز درمانی لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجتبی خسروی پیش ازظهر امروز در نشست کمیته سلامت این شهرستان، اظهار کرد: به طور متوسط ماهانه 470 تا 500 مادر باردار از خدمات شبکه برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این در حالی است که با ورود مادران عشایر به لیست مادران دریافت کننده خدمات از این مرکز تعداد مادران به 650 نفر افزایش یافته است.

خسروی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام این مرکز، گفت: آموزش مادران باردار و خانواده‌ها در خصوص علائم خطر و مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی درمانی و تسهیلات زایمانی، استخراج و ارسال مشخصات مادران به صورت ماهیانه به تمامی مراکز فوریت‌های پزشکی شهرستان برای آمادگی کامل نیروها از برنامه‌های اجرایی در دست اقدام است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: تمام تلاش همکاران محیطی و ستادی شهرستان خدمات رسانی به جمعیت تحت پوشش شهرستان به ویژه مادران باردار و کودکان است.

وی با بیان اینکه مادران باردار نیازمند خدمات ویژه قبل از بسته شدن مسیر ارتباط جاده‌ای از مناطق صعب العبور از جمله موگویی خارج می‌شوند، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با استان‌های همجوار به ویژه استان لرستان، مادران باردار اعزامی از مرکز بهداشتی درمانی خویه در مواقع اضطراری باتوجه به بسته بودن مسیر چلگرد تا خویه در استان لرستان پذیرش می‎شوند.

خسروی اضافه کرد: با توجه به تلاش این مرکز در راستای ترویج زایمان ایمن، اسامی مادران باردار مناطق صعب العبور با تاریخ احتمالی زایمان شش ماهه دوم به فرمانداری و جمعیت هلال احمر شهرستان برای آمادگی خدمت رسانی به مادران در این مناطق ارسال می‎شود.

انتهای پیام/68001/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول