اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

گلستان جزء پنج استان برتر کاهش مرگ مادران باردار است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: استان گلستان به عنوان پنج استان برتر از نظر کاهش مرگ مادران باردار شناخته شده‎ است و در شش ماه ابتدای سال جاری تنها سه مورد مرگ مادر باردار را داشته‎ایم.

گلستان جزء پنج استان برتر کاهش مرگ مادران باردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تقی ریاحی صبح امروز در جمع مدیران مرکز بهداشت و درمان استان در خصوص مرگ مادران باردار در حوزه درمان اظهار داشت: استان گلستان به عنوان پنج استان برتر از نظر کاهش مرگ مادران باردار شناخته شده است و در شش ماه ابتدای سال تنها سه مورد این مرگ را داشته‎ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: مادر باردار زمانی که به هر سیستم درمانی دولتی مراجعه کند مدیر شبکه و رئیس بیمارستان بلافاصله با خبر می‎شود و رسیدگی مناسب صورت می‎گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان خاطرنشان کرد: پروژه مهم رادیوتراپی خطی و از اقدامات آینده علوم پزشکی استان است که در حدود 6 سال این پروژه آرزوی استان بود.

ریاحی گفت: این پروژه حدود 7 میلیارد تومان هزینه برای خرید دو دستگاه‎ اصلی و دستگاه‎های جانبی و احیای ساختمان و راه‎اندازی در بر داشت که این پروژه در دی‎ماه و حداکثر در دهه فجر به بهره‎برداری می‎رسد.

وی عنوان کرد: داروخانه 13 آبان که یکی از نیازهای مهم درمانی است در بیمارستان 5 آذر گرگان برای خدمت‎دهی به بیماران خاص تا پایان سال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ریاحی اعلام کرد: یکی از اقدامات مهم در عرصه ارائه خدمات درمانی به مردم استان گلستان این است که تا پایان سال اولین عمل جراحی پیوند کلیه انجام خواهد شد تا میزان خدمات درمانی در استان گلستان افزایش یابد و هم‎استانی‎ها در این مورد نیز دچار مشکل نباشند.

بیش از یک میلیون و 400 ویزیت در اورژانس‎ها انجام شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص میزان خدمات ارائه شده در مراکز درمانی استان تصریح کرد: از ابتدای سال تا به امروز بیش از یک میلیون و 400 ویزیت در اورژانس‎های بیمارستان‎ها، مراکز شبانه روزی و مراکز درمانی انجام شده و بیش از 50 هزار عمل جراحی در سال 92 انجام شده است.

ریاحی متذکر شد: این خدمات در حالی انجام می‌شود که بیش از 11 ماه معوقات پرداختی و بیش از 100 میلیارد تومان کسورات در دانشگاه علوم پزشکی داریم؛ اما خدمت‎رسانی ما با تمام این مسائل متوقف نشده و نخواهد شد.

وی در ادامه به علل نارضایتی مردم در حوزه درمان اشاره کرد و افزود: بسیاری از نارضایتی هم استانی‎ها و مردم مرکز استان به دلیل ازدحام بیماران در بیمارستان‎های محدود همانند پنج آذر است.

ریاحی گفت: اما این در حالی است که آمار خدمات ارائه شده بیش از ظرفیت بیمارستان و پزشکان و پرستاران است و بیشترین محدودیت ما در این حوزه محدودیت تخت‎ها بوده است.

وی دلیل ازدحام بیماران در بیمارستان‎های دولتی را اعتماد به بیمارستان‎های دولتی دانست و تاکید کرد: جنس نارضایتی مردم از لحاظ نوع ارائه خدمات نیست بلکه از نظر ازدحام جمعیت به دلیل اعتماد به بیمارستان دولتی است.

وی در پایان ابراز داشت: این محدودیت فضا را ما نیز به آن اذعان داریم اما نیاز است با تزریق بودجه و تسریع در احداث و تکمیل پروژه‎های بیمارستانی این سطح نارضایتی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول