اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

سنت قرض‌الحسنه مبنای دستگیری از نیازمندان باشد

استاندار اردبیل گفت: سنت قرض‌الحسنه باید بر مبنای دستگیری از نیازمندان باشد.

سنت قرض‌الحسنه مبنای دستگیری از نیازمندان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در دیدار با جمعی از مؤسسان صندوق‌های قرض‌الحسنه، اصناف،‌ بازاریان و خیرین در اردبیل اظهار داشت: در قرآن کریم بارها به مسئله قرض‌الحسنه به عنوان یک سنت کریمانه در جامعه در حل مشکلات و نارسایی‌های مردم توجه شده و این سنت باید در جامعه اسلامی ما تقویت یافته و توسعه پیدا کند.

وی به آثار مثبت اجتماعی و اقتصادی قرض‌الحسنه در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از کارهای خداپسندانه که می‌توان با آن گره‌ای از مشکلات مردم را گشود، دلی را شاد کرده و اسباب خرسندی خداوند متعال را فراهم کرد، قرض دادن است و اهتمام به این مهم به گونه‌ای است که خداوند باری ‌تعالی وام دادن به غیر از قرض دادن به خود به حساب می‌آورد.

استاندار اردبیل، قرض دادن به برادران دینی را برای کسانی که توان مالی دارند بسیار کار ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: قرض دادن و رفع مشکلات نیازمندان، آسیب‌دیدگان و اقشار ضعیف جامعه از تاکیدات اسلام و قرآن است و کسی که به برادر مسلمان خود قرض دهد خداوند چند برابر به او اجر و پاداش عنایت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه قرض‌الحسنه سنت پسندیده‌ای است که ریشه در متون اسلامی دارد، تصریح کرد: زندگی مادی انسان بدون همیاری و تعاون همدیگر امکان ندارد و قرض‌الحسنه بستری مناسب برای این همیاری، همدلی و رفع بسیاری از مشکلات و تنگناهای مردم است و نیازمندان جامعه را به سمت تأمین اقتصادی اسلامی پویا می‌کشاند.

وی بر ترویج سنت قرض‌الحسنه در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: اقتصاد در پیشرفت و شکوفایی جامعه انسانی نقش مؤثر و حیاتی دارد و قرض‌الحسنه یکی از زیرمجموعه‌های نظام اقتصادی اسلامی است که برای احیا و ترویج هر چه بیشتر و بهتر این فرهنگ در راستای توسعه و رشد و شکوفایی استان در تمامی زمینه‌ها تلاش مضاعفی لازم است.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: صندوق‌های قرض‌الحسنه در جهت توسعه اقتصادی، تأمین نیازهای مالی و اقتصادی آسیب‌دیدگان و افراد ضعیف جامعه شکل گرفته و انگیزه‌سازی برای رشد و روحیه تعاون در انجام امور داوطلبانه اقتصادی در مردم کار بسیار ارزشمندی است.

در ادامه این نشست تنی چند از ریش سفیدان و مؤسس صندوق‌های قرض‌الحسنه استان گزارشی از فعالیت و اقدامات انجام یافته صندوق‌های قرض‌الحسنه استان از جمله پرداخت وام به نیازمندان به مبلغ 14 میلیارد و 300 میلیون تومان در 9 ماهه سال‌جاری، اعلام همکاری همه‌جانبه با استاندار اردبیل در تمامی زمینه‌ها و همچنین فعالیت 20 صندوق قرض‌الحسنه در استان ارائه کردند.

انتهای پیام/62004/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول