اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت 145 فقره وام قرض‌الحسنه به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از پرداخت 145 فقره وام قرض‌الحسنه به مددجویان ماهنشانی خبر داد.

پرداخت 145 فقره وام قرض‌الحسنه به مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد ماهنشان به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند خدمات مختلفی را در طول سال ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وام‌های قرض‌الحسنه با در نظر گرفتن نیازهای مددجویان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: از اهداف پرداخت این وام‌ها کاهش اتکای مددجویان به امداد و توانمندسازی آنها است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه وام‌های قرض‌الحسنه مددجویی برای حل مشکلات مددجویان پرداخت می‌شود، ابراز داشت: این نوع وام‌ها از دو محل منابع کمیته امداد امام خمینی و منابع بانکی به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

این مسئول با ارائه گزارشی از تعداد وام‌های پرداختی توسط کمیته امداد ماهنشان طی سال‌جاری اذعان داشت: در مدت مذکور 133  فقره وام قرض‌الحسنه از محل منابع امداد به مبلغ یک میلیارد و 18 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

غفاری همچنین به پرداخت 12 فقره وام قرض‌الحسنه بانکی نیز اشاره کرد و گفت: مبلغ هزینه شده در این زمینه 240 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه در مجموع امسال 145 فقره وام قرض‌الحسنه به مددجویان امداد ماهنشان پرداخت شده است و مبلغ هزینه شده در این راستا بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: این وام‌ها به صورت بلندمدت و با بهره کم به مددجویان پرداخت شده است.

* اهدای 44 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه از اهدای کمک هزینه ازدواج به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد پرداخت کمک هزینه‌های ازدواج به واجدان شرایط است.

این مسئول با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواج به مددجویان از طریق اعطای کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان و هدیه ازدواج به تازه دامادها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: طی هشت ماهه گذشته از سال‌جاری 44 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان ماهنشانی پرداخت شده است که شامل 39 کمک هزینه خرید جهیزیه و 5 فقره هدیه ازدواج است.

غفاری با اشاره به اینکه سرانه پرداختی به هر نوعروس 10 میلیون ریال و به هر تازه داماد 2 میلیون ریال است، اذعان داشت: مبلغ هزینه شده برای اهدای این کمک هزینه‌ها 406 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه هدف از اهدای این کمک‌هزینه‌ها ترویج ازدواج آسان در بین مددجویان است، بیان داشت: با بررسی به عمل آمده در حال حاضر میزان طلاق در بین مددجویان کمیته امداد بسیار پایین است.

مدیر کمیته امداد ماهنشان یکی از علل مهم پایداری ازدواج‌های مددجویان کمیته امداد را برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج عنوان کرد و یادآور شد: این دوره‌ها با حضور اساتید مجرب و مشاوران خانواده برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: مهارت‌های حل مسئله و تصمیم‌گیری، ارتباط موثر زن و شوهر در زندگی مشترک، کنترل خشم و حفظ اعتماد به نفس از جمله موضوعاتی است که در این دوره‌ها به مددجویان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/73005/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول