اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

کالاهای غیراستاندارد جمع‌آوری می‌شوند

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: کالاهای غیراستاندارد جمع‌آوری می‌شوند.

کالاهای غیراستاندارد جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل هاشم علایی عصر امروز در دیدار با مسئولان اجرایی طرح طاها در اردبیل اظهار داشت: اداره کل استاندارد در نظر دارد در راستای اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) از واحدهای تولیدی و صنعتی بازدید کرده و با افراد متخلف نیز برخورد کند.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از مهر ماه سال‌ جاری این طرح شروع شده و از سه هزار واحد صنفی یک‌هزار و 600 واحد صنفی در بخش صنایع غذایی و کشاورزی از جمله فرآورده‌های لبنی، انواع کنسرو، روغن مایع و جامد، انواع ذرت پف کرده، چیپس، کیک، کلوچه و ماکارونی بازدید شده است.

علایی در ادامه خاطر نشان کرد: تعداد 700 واحد صنفی در بخش فرآورده‌های مصالح ساختمانی از جمله سیمان، گچ، آجر، بلوک‌‌های پلی‌استایرن، لوله‌های پی.وی.سی، سیم و کابل مورد بازدید و نظارت قرار گرفته‌اند.

این مسئول اضافه کرد: تعداد 700 مورد در بخش‌های دیگر تولیدی از جمله چرخ گوشت، ماشین لباسشویی و بخاری گازی بازرسی به عمل آمده که نسبت به سال گذشته که تعداد یک‌هزار و 500 واحد صنفی بوده پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد.

وی بیان کرد: هدف از طرح طاها شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردها‌ی اجباری و حفظ سلامتی و ایمنی جامعه، ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه و همچنین اعتمادسازی و توجه جامعه به کیفیت مطلوب محصولات با کیفیت تولیدی که قابل رقابت در بازارهای بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل استاندارد استان اردبیل یادآور شد: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری بخش تصدی‌گری دولت، بازرسی از بازار و محل عرضه با همکاری شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌گیرد.

علایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در صورت وجود هر نوع کالای غیر استاندارد علاوه بر جمع‌آوری به استان مربوطه اعلام تا اقدام قانونی انجام شود.

وی افزود: علاوه بر بازرسی‌های انجام شده، بازرسی‌های مشترک نیز با حضور سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان از واحدهای صنفی انجام می‌گیرد.

علایی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر همکاری با بازرسان تحت پوشش این اداره کل، توسط واحدهای صنفی نیز این کار در دستور جدی است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال در استان، درخواست می‌شود از کالاهای تولیدی داخل استان که دارای پروانه کاربرد استاندارد است، استفاده کنند و در صورت برخورد با هرگونه کالای بی‌کیفیت و غیر استاندارد با تلفن گویای 1517 اداره کل استاندارد استان اردبیل در میان بگذارند.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول