اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای نهضت مطالعه مفید

طرح «انتخاب شهر برتر مطالعه در کشور» اجرایی می‎شود

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی از اجرای طرح «انتخاب شهر برتر مطالعه در کشور» خبر داد و گفت: این طرح در راستای نهضت مطالعه مفید پیش‎بینی و مقدمات آن انجام شده است.

طرح «انتخاب شهر برتر مطالعه در کشور» اجرایی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی گلستان در گرگان اظهار داشت: ایستگاه‎های مطالعه در راستای نهضت مطالعه مفید راه‎اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان‎ها و شهرهای مختلف دهکده‎های مطالعه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با ایجاد دهکده‎های مطالعه یک رقابت ملی صورت خواهد گرفت و از فرمانداران در سطح ملی تقدیر می‎شود که این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است.

500 روستا در کشور انجمن کتابخانه‎های عمومی دارند

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی بر ضرورت انکارناپذیر ارتقای زیرساخت‎های مطالعه تاکید کرد.

حسینی بیان داشت: برای پیشبرد هر کاری نیاز به برنامه‎ریزی و ساختار مناسب است که این مهم با همفکری و مشاوره، تلاش مدیران و دغدغه خانواده‎ها به موضوع کتاب برطرف می‎شود.

وی با بیان اینکه 500 روستا در کشور صاحب انجمن کتابخانه‎های عمومی هستند، تصریح کرد: نظر قانون‎گذار این است که کار به سمت مشارکت پیش برود.

حسینی افزود: روح حاکم بر قانون 15 ماده‎ای نهاد کتابخانه‎های عمومی که در سال 1382 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید این است که نهاد کتابخانه‎های عمومی یک نهاد عمومی و غیردولتی است که متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و انجمن را به عنوان یک رکن قلمداد می‎داند و همه امورات کتابخانه‎‎های عمومی استان و شهرستان‎ها را حل و فصل می‎کند.

گلستان در زمینه جشنواره خیرین مدرسه‎ساز ورود کند

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی بیان داشت: منابع مالی نیم درصدی شهرداری‎ها، اوقافی‎ها، کمک‎های خیرین و حق عضویت‎ها در جریان بستر عمومی طراحی شده که زمینه مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه است.

حسینی با بیان اینکه گلستان باید در زمینه جشنواره خیرین مدرسه‎ساز ورود کند، ابراز داشت: بر اساس این الگوی مناسب مدارس زیادی در سطح کشور ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از تریبون‎های نماز جمعه خیرین به سمت کتابخانه‎سازی ترغیب شوند، افزود: بسیاری از مراکز دینی در طول سال در ایام محرم و صفر استفاده می‎شود که در ایام مختلف سال می‎توان به صورت مشارکتی از آن بهره‎مند شد.

مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی خاطرنشان کرد: از نظر فرهنگی و تبلیغی واقعا مشکل اطلاع‎رسانی و فهم عمیق در لایه‎های مختلف اجتماعی وجود دارد و بسیاری از خیرین هستند که هنوز نمی‎دانند کتابخانه‎ها چه خدماتی ارائه می‎دهند.

حسینی با بیان اینکه راه‎اندازی جشنواره خیرین کتابخانه‎ساز در گلستان برکات زیادی به همراه خواهد داشت، گفت: استان زنجان با برگزاری چنین جشنواره‎ای 48 میلیارد تومان پول نقدی و غیرنقدی جمع‎آوری کرد که گلستان نیز در این زمینه می‎تواند ورود کند.

انتهای پیام/83001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول