اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

کتابخانه‌های عمومی محل انس مردم با فرهنگ و معرفت است

استاندار اردبیل گفت: کتابخانه‌های عمومی همواره محل آشنایی و انس مردم و فرهیختگان با فرهنگ و معرفت بوده است بنابراین مامن و خانه فرهیختگان محسوب می‌شوند.

کتابخانه‌های عمومی محل انس مردم با فرهنگ و معرفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: حضور در کتابخانه‌های عمومی موجب شوق هر فردی به مطالعه و دانش‌اندوزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسائل حوزه‌های فرهنگی استان اردبیل را به دقت پیگیری می‌کنم، یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی همواره محل آشنایی و انس مردم و فرهیختگان با فرهنگ و معرفت بوده است بنابراین مامن و خانه فرهیختگان محسوب می‌شوند.

استاندار اردبیل همچنین با بیان اینکه قصد دارد در اولین فرصت ممکن با حضور در کتابخانه مرکزی اردبیل و سایر کتابخانه‌های عمومی استان، از قسمت‌های مختلف این نهادهای فرهنگی بازدید کند، تصریح کرد: حضور در میان کتابخوانان و کتابداران، باعث شوق هر فردی به مطالعه و دانش‌اندوزی می‌شود.

خدابخش با تبریک انتخاب کتابخانه مرکزی اردبیل به عنوان کتابخانه برتر کشور، کتاب و مطالعه را اساس توسعه فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدار انتصاب مجید خدابخش را به عنوان استاندار اردبیل مایه امیدواری فرهنگ دوستان استان اردبیل دانست و حضور وی در راس هرم اجرایی استان را موجب امیدواری فرهنگ دوستان نسبت به توسعه بیش از پیش منطقه دانست.

صادق فرهمند امین همچنین با ارائه گزارشی از جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی، کمیته‌های مطالعه مفید و انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل ابراز امیدواری کرد که کتابخانه‌های عمومی هر چه زودتر میزبان استاندار اردبیل باشند.

این مسئول گفت: حضور استاندار در این مراکز فرهنگی موجب خوشحالی کتابداران و کتابخوانان استان اردبیل خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی استان در طی سال‌های اخیر سعی داشته با اجرای فعالانه طرح‌هایی همچون ایستگاه‌های مطالعه، کتاب من، یاوران کتاب، شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، راه‌اندازی بخش‌های کودک و روشندلان، راه‌اندازی تالار آثار نویسندگان استان، برگزاری جلسات نقد کتاب و کانون‌های ادبی و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه نهادینه کند.

فرهمند امین همچنین با ارائه آمار شاخص‌های کتابخانه‌ای به استاندار اردبیل، از عضویت نزدیک به 60 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی و ارائه خدمات توسط 66 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان اردبیل خبر داد.

این مسئول ادامه داد: با اجرای طرح شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی، درصدد هستیم تا این مراکز فرهنگی را به محیطی شاداب و سرزنده تبدیل کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته، 14 هزار متر‌مربع به فضای کتابخانه‌های عمومی اضافه شده و این فضا به 28 هزار مترمربع رسیده است، ابراز داشت: هم اکنون این اداره کل ساخت هشت کتابخانه روستایی و چهار کتابخانه مرکزی را در دست اقدام دارد که در صورت حمایت استاندار و اتمام پروژه‌ها، موجب افزایش قابل توجه سرانه فضای مطالعه استان خواهد شد.

انتهای پیام/62003/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول