اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنده خبر داد

توزیع 12 میلیارد ریال اعتبارات مناطق کمتر توسعه یافته در لنده

فرماندار لنده با اشاره به توزیع بیش از 12 میلیارد ریال اعتبارات ماده 180 در لنده گفت‌: اعتبارات ماده 180 با توجه به اولویت‌بندی‌های صورت گرفته و در راستای افزایش سرعت خدمت رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف تخصیص و توزیع شد.

توزیع 12 میلیارد ریال اعتبارات مناطق کمتر توسعه یافته در لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سیدیدالله فاطمیان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به توزیع اعتبارات ماده 180 گفت: سیاست‌های کلی و چشم‌انداز 20 ساله نظام برای بهره‌مندی و رفع تبعیض از جامعه و توسعه و پیشرفت مناطق کمتر توسعه‌ یافته ماده 180 در اصل 48 قانون اساسی تبیین و تشریح شده است.

وی افزود: اعتبارات این ماده در بخش‌های مختلف دفاعی، سازندگی، زیربنایی، فرهنگی و ... ‌در راستای تحقق اهداف فوق توزیع شده‌ است.

فرماندار لنده با اشاره به مشکلات حوزه ورزش و جوانان شهرستان گفت: در زمین رفع مشکلات زمین‌های ورزشی و احداث زمین‌های ورزشی خاکی در روستاها مبلغ 250 میلیون ریال و برای تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی هم 150 میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی توجه به امر ورزش را یادآور شد و گفت: اهمیت این حوزه می‌طلبد که اعتبارات به‌خصوصی در این زمینه هزینه شود تا موجبات استفاده جوانان را از تفریحات سالم مهیا سازیم.

فاطمیان حوزه فرهنگی و هنری را یادآور شد و گفت: نبود یک مکان مناسب برای ساماندهی حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان مشکلی بود که نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دستگاه‌های فرهنگی با آن دست و پنجه نرم می‌کردند ولی در کمیته برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات ماده 180 بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته تا شاید با ساخت و ایجاد یک مجتمع فرهنگی هنری شاهد تحولی چشمگیر در این عرصه باشیم.

وی بهداشت و درمان و سلامت را مهم‌ترین نیاز انسان دانست و گفت: برای تعمیر و مرمت خانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال تخصیص یافته است.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده به حوزه راه‌ و شهرسازی اشاره کرد و افزود: در حوزه راه و شهرسازی با توجه به پراکندگی روستاهای شهرستان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم که در زمین آسفالت و روکشی جاده‌های روستایی، تکمیل راه‌ روستایی عروه، بهسازی جاده‌های بخش موگرمون بیش از 4 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار توزیع شده که در آینده نزدیک با تخصیص اعتبارات شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در این حوزه خواهیم بود.

فاطمیان گفت: گستردگی روستاها و مشکلات آبرسانی به آنها از دیگر موضوعاتی بود که در کمیته برنامه‌ریزی ماده 180 به آن توجه شده و برای تکمیل دو مجتمع آبرسانی روستای قیام و بخش موگرمون قریب به یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

وی گفت: در بخش عمرانی برای تکمیل و تقویت طرح‌ هادی روستاها و احداث حوزه مقاومت خواهران در لنده بیش از یک میلیارد و 450 میلیون ریال تخصیص یافته که می‌طلبد مسئولان امر در اجرای طرح هادی و بهسازی روستاها اقدام مقتضی را در نظر گرفته و اجرایی کنند.

فرماندار لنده در ادامه خاطر نشان ساخت: اگر اعتبارات ماده 180 به طور کامل محقق شود در آینده نزدیک شاهد اجرای طرح‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان خواهیم بود البته می‌طلبد مسئولان حوزه‌های مختلف بودجه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/82013/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول