اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان‌ اصفهان:

بررسی تخلفات صنایع آلاینده اصفهان در دستور کار بازرسی قرار گرفته است

مدیرکل بازرسی استان‌ اصفهان گفت: بررسی تخلفات صنایع آلاینده در دستور کار قرار گرفته و نیز میزان آلاینده بودن صنایع در اصفهان به تفکیک بررسی شده و به زودی نتایج این بررسی‌ها به صنایع مختلف و ادارات مربوط استان اعلام می‌شود.

بررسی تخلفات صنایع آلاینده اصفهان در دستور کار بازرسی قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید‌علی موسوی‌نژاد ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سازمان بازرسی نظارت کل کشور آمادگی دارد تا در جهت انجام وظایف با سایر ارگا‌ن‌ها همکاری داشته باشد، اظهار کرد: بر اساس قانون این سازمان اجازه نظارت بر تمام سیستم اداری، مالی، انتظامی و نظامی کشور را دارد.

وی با بیان اینکه شایسته است که یک سیستم نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور در هر سیستمی برای نظارت عام و فراگیر وجود داشته باشد، افزود: هر سیستمی چه قوه مجریه باشد، چه نباشد و حتی سیستم اداری، مالی و نیز دیگر قوا نیاز به چنین نظارتی دارند.

مدیرکل بازرسی استان‌ اصفهان با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر مستقیم قوه قضائیه است، گفت: در سایر کشورها چنین قاعده‌ای نیست اما در کشور ما وجود دارد که البته بسیار محاسن دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین فعالیت این سازمان از دیوان عدالت اداری بر روی تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی و قوه‌ مجریه صورت می‌گیرد و قوه قضائیه نیز از طرق دیگر بر اجرای قانون اقدام می‌کند.

موسوی‌نژاد دو اصل، ارجاع صحیح قانون و حسن جریان امور را از مهمترین اقدامات قانونی برشمرد و بیان کرد: قانون بد داشتن بهتر از قانون نداشتن است چرا که قانون هر چند نقایصی داشته باشد می‌توان آن را رفع کرد، هر چند قانون، قانون است و باید به آن احترام گذاشت.

وی با تاکید به اینکه اگر بر بی‌قانونی‌ها نظارت نشود کنترل اوضاع و شرایط مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی غیر ممکن می‌شود،بیان کرد: بی‌قانونی هیچ حد و مرزی ندارد و باید با بی‌قانونی مقابله کرد.

مدیرکل بازرسی استان‌ اصفهان خطاب به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان بازرسی کشور در نظارت از شورای اسلامی شهر بر شهرداری حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: سعی کنید قانون‌های بد و آن دسته از قانون‌ها که ایجاد ابهام می‌کند را بر طرف کنید.

موسوی‌نژاد ادامه داد: ما باید قانون اساسی را به عنوان مرجع جلوی خود قرار دهیم و طبق قانون اصلی و آیین‌نامه‌های مرتبط با قانون وظایف خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای صحیح قانون وظیفه سازمان بازرسی است، بیان کرد: ما مدافع اعضای شورای شهر هستیم که شهرداران مصوبات شوراها را درست عمل کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه ما به دادگاه‌ها نظارت نمی‌کنیم، افزود: اگر قانون این اجازه را بدهد سازمان بازرسی می‌تواند به آنها نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به سامانه 136 برای ارتباط با مردم گفت: این سامانه به منظور سهولت ارتباط مردم با این سازمان در نظر گرفته شده است، چنانکه با پیگیری پرونده آلودگی هوا در شهر اصفهان این امر در دستور کار اداره بازرسی نظارت استان قرار گرفته است.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: بررسی تخلفات صنایع آلاینده در دستور کار قرار گرفته و نیز میزان آلاینده بودن صنایع در اصفهان به تفکیک بررسی شده و به زودی نتایج این بررسی‌ها به صنایع مختلف و ادارات مربوط استان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/63012/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول