اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان:

سرانه مطالعه در گلستان 81 دقیقه است

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان از رشد سرانه مطالعه شهروندان خبر داد و گفت: بر اساس شاخصه‎ها سرانه مطالعه در گلستان 81 دقیقه است.

سرانه مطالعه در گلستان 81 دقیقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحسین علوی ظهر امروز در جلسه هماهنگی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان در گرگان اظهار داشت: سرانه مطالعه هر شهروند گلستانی در سال 1388 حدود 59 دقیقه بوده و این رقم در سال 1390 به 81 دقیقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه مطالعه در کشور 74 دقیقه است، یادآور شد: هر شهروند ایرانی روزانه 74 دقیقه مطالعه می‎کند که آمارها نشان می‎دهد رشد مطالعه در گلستان بالاتر از نرم کشوری است.

9 کتابخانه فعال بدون مجوز در گلستان وجود دارد

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته کتاب نسبت به سال‎های گذشته، قوی‎تر، بهتر و پرشورتر ظاهر شده است، خاطرنشان کرد: در سال‎های 1388 تا 1389 ستاد بزرگداشت هفته کتاب وجود نداشت و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‎های عمومی و آموزش و پرورش به صورت جزیره‎ای اقدام به بزرگداشت هفته کتاب می‎کردند.

علوی یادآور شد: از سال 1388 به بعد حضور پررنگ فرمانداران به ما کمک کرد تا در شهرستان‎ها جلسات انجمن کتابخانه‎های عمومی و نهضت مطالعه مفید را برگزار کنیم و شاهد موج‎آفرینی خوبی در این زمینه باشیم که برکات آن در گلستان رشد تعداد کتابخانه‎ها در بخش‎های سخت‎افزاری و نرم‎افزاری بوده است.

وی افزود: تعداد کتابخانه‎های گلستان در سال 1388 از 28 کتابخانه به 67 کتابخانه ثبت شده رسیده است و 9 کتابخانه فعال در استان وجود دارد که مجوز آن هنوز کسب نشده است.

ترویج فرهنگ مطالعه دغدغه‎های مقام معظم رهبری را پوشش می‎دهد

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان از ارتقاء منابع کتاب در استان خبر داد و بیان داشت: در بخش‎های نرم‎افزاری و سخت‎افزاری رشد خوبی در گلستان به وجود آمده است.

علوی از فعالیت مثبت و رو به رشد در حوزه نرم‎افزاری کتاب خبر داد و گفت: ستاد بزرگداشت هفته کتاب طی دو الی سه سال اخیر با یک شعاع کمی فعالیت کرد و امسال خیلی وسیع‎تر وارد شد به گونه‎ای که دستگاه‎های اجرایی بیشتری در ستاد وارد شدند حتی برخی دستگاه‎ها عضو این ستاد نبودند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه دغدغه‎های مقام معظم رهبری را پوشش می‎دهد، ابراز داشت: در جلسه‎‎ای که کتابداران کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند تاکید شد که کتاب‎نخوان‎ها کتابخوان شوند و تیراژ کتاب به حدی برسد که شایستگی 70 میلیون ایرانی را داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان با بیان اینکه به حوزه کتاب توجه شده است، خاطرنشان کرد: سطح دسترسی مردم به کتاب افزایش یافته و ایستگاه‎های مطالعه رشد داشته است.

علوی گفت: رویکرد دولت نهم و دهم اتفاقاتی در گلستان رقم زد که کم اما ارزشمند بود و ما توانستیم 26 کتابخانه را مصوب کنیم که پنج کتابخانه آماده تحویل و پنج کتابخانه از 40 درصد رشد فیزیکی برخوردار هستند که امسال امیدواریم از محل بودجه این پروژه‎ها در دستور کار قرار گرفته و ساخته شوند.

انتهای پیام/83001/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول