اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

یوسف افراش به فارس خبر داد

ثبت‌نام ۱۳۰۰۰ نفر در مسابقات قرآنی «نورالهدی»

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به استقبال مردم از مسابقات قرآنی، گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر متقاضی شرکت در ششمین دوره مسابقات تفسیر قرآن «نورالهدی» هستند.

ثبت‌نام ۱۳۰۰۰ نفر در مسابقات قرآنی «نورالهدی»

یوسف افراش معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌‍‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به مسابقات تفسیر قرآن نورالهدی، اظهار داشت: امسال ثبت‌نام ششمین دوره از مسابقات تفسیر قرآن نورالهدی در دو رشته تفسیر یک و سه جزء از قرآن کریم به همت سازمان دارالقرآن از آبان‌ماه آغاز شد که به دلیل استقبال مردم ثبت‌نام در این مسابقات به مدت 15 روز تمدید شد.

13109 نفر متقاضی شرکت در مسابقات «نورالهدی»

وی با بیان اینکه 15 آذرماه آخرین مهلت ثبت‌نام در مسابقات قرآنی نورالهدی بود، خاطر نشان کرد: در این مدت 13 هزار و 109 نفر در سایت سازمان دارالقرآن اقدام به ثبت‌نام کردند که از این تعداد، 10 هزار و 426 هزار نفر از خواهران و دو هزار و 683 نفر نیز از براداران هستند.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم افزود: به طور معمول در مسابقات تفسیر قرآن خواهران بیش از برادران متقاضی شرکت در مسابقات هستند، به طوری که در این مسابقات نیز حدود 80 درصد از شرکت‌کنندگان را خواهران تشکیل می‌دهند.

افراش با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی نورالهدی در بخش‌های یک جزء و سه جزء قرآن برگزار می‌شود، تصریح کرد: یازده هزار و 529 نفر در بخش تفسیر یک جزء و یک‌هزار و 580 نفر در بخش تفسیر سه جزء یعنی جزءهای18، 19 و 20 قرآن ثبت‌نام کردند.

آزمون مسابقات تفسیر قرآن بهمن‌ماه برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه آزمون ششمین دوره مسابقات تفسیر قرآن نورالهدی چهارم بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت: این آزمون به صورت کتبی و چهارگزینه‌ای چهارم بهمن ماه در 180 حوزه شهرستانی برگزار می‌شود که داوطلبان باید در بخش تفسیر یک جزء به 40 سؤال و همچنین در بخش سه جزء به یک‌صد سؤال تستی پاسخ دهند.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم اظهار داشت: بر اساس آمار کلی تعداد متقاضیان شرکت در مسابقات تفسیر نورالهدی نسبت به سال‌های اول برگزاری این مسابقات رشد چشمگیری داشته است و امیدواریم در دهمین دوره این مسابقات بتوانیم مسابقه تفسیر کل قرآن را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول