اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران:

طرح علمی پژوهشی رشد در حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: طرح علمی پژوهشی رشد هر سال به منظور ترغیب و تشویق طلاب خواهر به انجام پژوهش صرفاً گروهی و هماهنگ‌سازی با نیازهای جامعه با 2 شیوه کتابخانه‌ای و پیمایشی برگزار می‌شود.

طرح علمی پژوهشی رشد در حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود

محمود خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: ما معتقد هستیم هدف از پژوهش و تحقیق این است که انسان‌ها به این نتیجه برسند که جهان بر اساس حق اداره می‌شود و امیدوارم که این هدف در لابه‌لای برنامه‌های اجرایی گم نشود.

وی با اشاره به طرح علمی پژوهشی رشد عنوان کرد: طرح علمی پژوهشی رشد هر سال به منظور ترغیب و تشویق طلاب خواهر به انجام پژوهش صرفاً گروهی و هماهنگ‌سازی با نیازهای جامعه و ضرورت پاسخگویی به آن‌ها با 2 شیوه کتابخانه‌ای و پیمایشی برگزار می‌شود.

خالقی با بیان اینکه در حال حاضر طرح رشد با موضوع سبک زندگی برگزار می‌شود، گفت: امسال چهار هزار و 525 نفر در قالب یک‌هزار و 50 گروه در این طرح شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تشکیل کانون پژوهشی مدارس علمیه سطح 2 خواهران عنوان کرد: این کانون‌ها به منظور ترویج فرهنگ پژوهش و تربیت نیروهای مستعد و علاقه‌مند به تحقیق تشکیل شده است و کسانی که تمایل دارند دانش، مهارت و کارایی خود را فراتر از میزان معمول در نظام آموزشی این مقطع تقویت کنند می‌توانند عضو این کانون‌ها شوند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تاکنون 79 کانون با 2 هزار نفر عضو تشکیل شده است، گفت: تاکنون 16 دوره آموزشی، 300 کارگاه، 300 سیر مطالعاتی و 213 مقاله در این کانون‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای طلبه‌های سطح 3 انجمن‌های پژوهشی تشکیل شده است، افزود: تاکنون 26 انجمن با 500 نفر عضو تشکیل شده است.

خالقی با بیان اینکه برای فارغ‌التحصیلان پژوهشگر هسته‌های پژوهشی تشکیل داده‌ایم، ادامه داد: تاکنون 235 هسته پژوهشی با یک‌هزار و 806 عضو تشکیل شده‌اند که از سال گذشته تاکنون 20 مقاله و 40 کتاب حاصل کار این هسته‌ها بوده است.

وی با اشاره به طرح‌های پژوهشی در دست اقدام گفت: بحث نظام جامع پژوهشی، طرح منشور اقدام سازمانی معاونت پژوهشی، طرح نظام علمی تحقیقات، طرح نظام بینشی و ایجاد سقف پژوهشی از جمله طرح‌های در دست اقدام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران است.

انتهای پیام/2258/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول