اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران:

47 کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل شد

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در سال گذشته 47 کرسی آزاداندیشی در واحدهای حوزوی منتخب در استان‌های سراسر کشور با محوریت موضوعات قرآنی برگزار شد.

47 کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود خالقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: ما معتقد هستیم هدف از پژوهش و تحقیق این است که انسان‌ها به این نتیجه برسند که جهان بر اساس حق اداره می‌شود و امیدوارم که این هدف در لابه‌لای برنامه‌های اجرایی گم نشود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران یکی از معدود مجموعه‌هایی است که در سطح 2، پایان‌‌‌نامه دارد، ‌گفت: تاکنون در حوزه علمیه خواهران 18 هزار و 243 تحقیق پایانی مصوب در سطح 2 داشته‌ایم و در سطح سه نیز 394 نفر از پایان‌نامه خود دفاع کرده‌اند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به موضوعات مورد تحقیق در این پایان‌نامه‌ها عنوان کرد: در سطح 2 بیشترین موضوع پایان‌نامه‌ها مربوط به قرآن و حدیث، مسائل اجتماعی و اخلاق بوده و در سطح سه نیز بیشتر به تفسیر، سیره معصومین و مسائل فقهی و حقوقی پرداخته شده است.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم در سال 89 عنوان کرد: رهبری در سال 89 تربیت هزاران پژوهشگر را از وظایف حوزه خواهران عنوان کردند و از آن سال فعالیت‌ها در این زمینه به طور جدی‌تر دنبال شد.

خالقی با بیان اینکه سال 90 را با عنوان هر طلبه یک پژوهشگر معرفی کردیم، تصریح کرد: اگر هر طلبه‌ای می‌خواهد مبلغ یا مدرس شود باید کار پژوهشی را به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برای خواهران موثرترین کار در زمینه تبلیغ پژوهش است، گفت: در پژوهش مدیریت زمان و مکان در اختیار پژوهشگر است بنابراین پژوهش عرصه کارآمدتری برای خواهران با توجه به کارهای روزمره زندگی است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه سال گذشته سال گسترش فرهنگ پژوهشی معرفی شده بود، عنوان کرد: برای امسال عنوان پژوهشگری نوین انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پژوهش برای هموار ساختن مسیر آزاداندیشی در سال 91 برنامه فراگیر «آیین آغاز نهضت آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران» را اجرا کرد، گفت: سال گذشته 47 کرسی آزاداندیشی در واحدهای حوزوی منتخب در استان‌های سراسر کشور با محوریت موضوعات قرآنی برگزار شد.

خالقی افزود: اگر چه هدف اصلی از برگزاری مرحله اول راه‌اندازی این کرسی‌ها بود اما نتایج بسیار خوبی داشت و شاهد شور و نشاط طلبه‌ها در این عرصه بودیم.

وی عنوان کرد: برای سال‌جاری تعدادی کرسی را پیشنهاد داده‌ایم که مدیریت و تصدی‌گری آن‌ها امسال با خود مدارس و استان‌ها خواهد بود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه ششمین دوره جشنواره حلی در حال برگزاری است، ادامه داد: سه هزار و 700 نفر در ششمین دوره شرکت کرده‌اند که رشد 32 درصدی را نسبت به سال گذشته در ارتباط با مشارکت خواهران طلبه شاهد هستیم.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره پژوهشی بانوی کرامت عنوان کرد: جشنواره پژوهشی کرامت برای خواهرانی است که از نظر سنی یا عرضه آثار نمی‌توانند در جشنواره حلی شرکت کنند و امسال 2 هزار و 230 نفر در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول