اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی کرمانشاه خبر داد

پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی دانشگاه علمی‌کاربردی کرمانشاه

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان کرمانشاه گفت: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی از 27 آذرماه جاری تا سوم دی‌ماه در دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشجو می‌‌پذیرد.

پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی دانشگاه علمی‌کاربردی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بیژن عباسی‌خزایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی از تاریخ 27 آذرماه لغایت سوم دی‌ماه سال‌جاری در دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشجو می‌‌پذیرد.

وی تصریح کرد: در این دوره 4 هزار و 700 نفر در دوره کاردانی به‌ صورت ترمی پذیرفته می‌شوند و متقاضیان برای شرکت در این دوره‌ها باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و ثبت‌نام کنند.

به گفته عباسی‌خزایی، داوطلبان می‌توانند با پرداخت هزینه 10 هزار و 600 تومان از طریق کارت‌های الکترونیکی عضو شتاب، کار ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در چهار گروه آموزشی صنعت، مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در 59 کد رشته، 72 کد رشته محل در 13 مرکز دانشگاه علمی‌کاربردی در استان کرمانشاه دانشجو پذیرش می‌شود.

عباسی‌خزایی با بیان اینکه 9 رشته جدید در سال‌جاری به دوره‌های کاردانی این دانشگاه افزوده شد، گفت: کاردانی رشته مکانیک با دو گرایش بافت و تولید قالب‌های فلزی و مکانیک، متالوژی آزمون فلزات و رشته عمران گرایش سازه‌های آبی جزو رشته‌های جدید این مرکز در سال‌جاری است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کرمانشاه بیان داشت: کاردانی رشته شیمی آزمایشگاهی گرایش صنعتی، کاردانی حرفه‌ای امور حج و زیارت، مدیریت امور اداری و موسیقی با گرایش نوازندگی سازهای ایرانی از دیگر رشته‌های جدید در این دوره محسوب می‌شود.

این مسئول بها دادن به رشته‌های مربوط به بخش کشاورزی را با توجه به نیاز استان ضروری دانست و افزود: در این دوره از پذیرش رشته جدید تولید چغندرقند برای تربیت افراد متخصص در زمینه کشاورزی به وجود آمده است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه در استان کرمانشاه کثرت چاپخانه‌ها به‌چشم می‌خورد و افراد ماهر و دانش‌آموخته در زمینه نشر وجود ندارد، رشته جدید چاپ و نشر برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: داوطلبان متقاضی شرکت در این دانشگاه باید دارای دیپلم سه ساله جدید در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و نظری بوده و هیچ محدودیتی از نظر سنی لحاظ نمی‌شود.

به گفته عباسی‌خزایی، شرایط پذیرش بر اساس معدل کل داوطلبان و نوع دیپلم و سهمیه‌های موجود است با این شرط که داوطلبان مرد باید دارای کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از حوزه نظام وظیفه باشند.

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در سال‌جاری با ایجاد رشته‌های جدید و متنوع سعی دارد علاقه‌مندان را به‌سوی رشته‌های مورد نظر خود سوق بدهد.

انتهای پیام/2700/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول