اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

میوه شب یلدا آماده است

با اینکه میوه و مایحتاج شب یلدا در بوشهر مهیاست اما در نقاط مختلف شهر شاهد دستفروشان میوه و تره‌بار هستیم که کیفیت مناسبی هم ندارند و مسئولان باید فکری به حال این دستفروشان کنند.

میوه شب یلدا آماده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امشب شب یلدا طولانی‌ترین شب سال است تعریفی که از این شب شده به زمان بین غروب آفتاب از 30 آذر (آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب در اول ماه دی) نخستین روز زمستان اطلاق می‌شود و مردم ایران آیین‌های مختلفی در این شب دارند اما ماندگارترین این آیین‌ها فال حافظ است هر چند در نقاط مختلف آیین‌های متفاوتی برگزار می‌شود.

اما شب یلدا جنبه دیگری هم دارد و آن هم خرید میوه و آجیل شب یلداست که خود نگاه متفاوتی می‌طلبد.

با نزدیک شدن به شب یلدا قیمت برخی مایحتاج این شب افزایش می‌یابد اما رئیس صنف میوه و تره‌بار استان بوشهر در این ارتباط گفت: طبق عادت هر ساله چند روز قبل از فرا رسیدن شب یلدا تمامی متصدیان میوه و تره‌بار آماده عرضه خدمات به همشهریان می‌شوند و ما در هیچ نوع میوه‌ای خصوصاً هندوانه و انار در شب یلدا کمبودی نخواهیم داشت.

سیدرضا هاشمی ادامه داد: کمبودی از نظر مایحتاج به ویژه میوه شب یلدا نداریم و اقدامات لازم برای تامین میوه شب یلدا اندیشیده شده است.

وی در مورد قیمت‌گذاری در بازار گفت: قیمت میوه و تره‌بار مستقیما در اختیار ما نیست بلکه بستگی به سردخانه‌ها دارد که اگر گران بخرند، گران هم می‌فروشند.

رئیس صنف میوه و تره‌بار بوشهر در ادامه بیان کرد: کسانی که از این فرصت استفاده می‌کنند و به گران‌‌فروشی بپردازند، حق مردم را ضایع کرده که این تجاوز به حق مردم است.

هاشمی بیان داشت: مغازه‌داران نقش مهمی در خدمت‌رسانی به همشهریان، به خود اختصاص داده‌اند و کسبه‌های ما مانند روشنایی شهر به شمار می‌آیند و اگر یک ساعت برق شهر برود این شهر دچار چه مشکلاتی خواهد شد؟

هاشمی گفت: تمامی کوچه‌های بوشهر شده میدان میوه و تره‌بار که این هم همت شهردار و استاندار محترم را می‌طلبد که به این امر رسیدگی کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: در این خصوص نامه‌هایی هم به شهرداری زده شده اما اقداماتی از سوی شهرداری انجام نشده است.

وی اظهار داشت: همه مدیران و مسولان می‌دانند همه جای شهر بوشهر دست‌فروشان میوه و تره‌بار به چشم می‌خورد و همشهریان ما فکر می‌کنند قیمت آن‌ها ارزان‌تر است، اما کیفیت این میوه‌ها خیلی کمتر از میوه‌های در بازار تره‌بار است و در این خصوص هیچ کدام از مسئولان مربوطه پیگیری نمی‌کنند.

انتهای پیام/66006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول