اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای اقامه نماز بافق خبر داد

فعالیت 200 مسجد شهری و روستایی در بافق

دبیر شورای ستاد اقامه نماز بافق از فعالیت 200 مسجد در مناطق شهری و روستایی شهرستان بافق و اقامه نماز جماعت در این مساجد خبر داد.

فعالیت 200 مسجد شهری و روستایی در بافق

اکبر رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد، ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز در قشر جوان و نوجوان را از مهم‌ترین اهداف این ستاد در شهرستان بافق عنوان کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر افزون بر 200 باب مسجد شهری و روستایی در شهرستان بافق فعالند که در بیش از 50 مسجد این شهرستان نماز جماعت اقامه می‌شود.

دبیر شورای ستاد اقامه نماز شهرستان بافق ادامه داد: از 50 مسجد فعال در برگزاری اقامه نماز جماعت، حدود 20 مسجد در سه وقت صبح، ظهر و شب و بقیه فقط ظهر و شب در آنها، نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر مساجد سطح شهرستان، در حدود 12 اداره و نهاد دولتی و بیش از 60 آموزشگاه، کارکنان و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، نماز ظهر را به جماعت اقامه می‌کنند.

رنجبر در ادامه سخنان خود از برگزاری جلسات شورای اقامه نماز شهرستان بافق خبر داد و افزود: جلسات این ستاد به صورت فصلی با حضور حجت‌الاسلام نبی‌پور، مدیر و مشاور استاندار یزد در امور اقامه نماز استان و اعضای شورای ستاد اقامه نماز این شهرستان در مکان‌های از پیش تعیین شده، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جلسات داخلی این ستاد نیز بر حسب ضرورت هر چند ماه یک‌بار تشکیل می‌شود و طی آن اهداف و پیشنهادات مطرح شده مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز بافق تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت و ترغیب جوانان و نوجوانان در توجه و انجام این فریضه الهی و اقامه نماز اول وقت از اصلی‌ترین اهداف برگزاری نشست اعضای شورای ستاد اقامه نماز شهرستان بافق است.

وی، امام جمعه و فرماندار بافق را به ترتیب رئیس و قائم مقام شورای اقامه نماز بافق معرفی کرد و افزود: فرمانده سپاه، بخشدار مرکزی، مدیران جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شرکت سنگ آهن، فسفات آسفوردی، لکوموتیو راه آهن، شهرداری، شورای شهر، مجامع امور صنفی و دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای دائمی و فعال این ستاد هستند.

وی همچنین نماینده امام جمعه، ارشاد، اوقاف، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، نماینده فرماندار حوزه علمیه خواهران و برادران و دبیر شورای ستاد اقامه نماز جماعت را از اعضای هسته یاوران نماز شهرستان بافق برشمرد.

دبیر ستاد اقامه نماز بافق یادآور شد: برگزاری مسابقات بزرگ کتابخوانی نماز به صورت استانی، مسابقه تالیف کتاب نماز و وبلاگ‌نویسی نیز از کارهای جنبی این ستاد در شهرستان بافق است.

رنجبر تاکید کرد: به اذعان ستاد اقامه نماز استان یزد، نماز ظهر عاشورا با شکوه و عظمت خاص و عاشورایی در بافق برگزار شده که این امر در سطح استان کم‌نظیر است.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول