اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز مطرح کرد

عملیاتی نشدن سند برنامه‌ریزی عملیاتی و راهبردی گردشگری در شیراز

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: سند برنامه‌ریزی عملیاتی و راهبردی گردشگری که توسط شیراز تهیه شد، توسط شهرهای دیگر اجرا می‌شود اما در شهر خودمان هنوز معطل است.

عملیاتی نشدن سند برنامه‌ریزی عملیاتی و راهبردی گردشگری در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ زاده در دیدار مدیران و جمعی از کارکنان مجموعه شهرداری شیراز با مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و رئیس حوزه علمیه منصوریه این شهر، بر ضرورت افزایش اتحاد و انسجام بین دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی بر اساس مبانی پژوهشی و کارشناسی، حضور موثر در صحنه‌های مختلف انقلاب و توجه ویژه به گردشگری مذهبی تاکید کرد.

وی ادامه داد: عزم تمام مجموعه شهرداری برای انجام کارهای زیرساختی جزم است و حداکثر تلاش خود را در این کارها انجام خواهند داد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اقدامات عمرانی به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار و حرکت در راستای عدالت اجتماعی، گفت: این اقدامات از جمله موارد مهم در یک‌سال گذشته بوده که نتایج آن در سال‌های آتی به‌دست می‌آید.

فرخ زاده با انتقاد از کم‌کاری برخی مسئولان در زمینه تحقق عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران، گفت: از تریبون‌ها درمورد تحقق سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران بسیار می‌شنویم اما اقدامات عملی و جدی در راستای تحقق این عنوان را ندیده‌ایم.

وی افزود: سند برنامه‌ریزی عملیاتی و راهبردی گردشگری که توسط شیراز تهیه شد، توسط شهرهای دیگر اجرا می‌شود اما در شهر خودمان هنوز معطل است.

در ادامه این دیدار رئیس حوزه علمیه منصوریه شیراز، با تاکید بر اینکه اسلام به دنبال آسایش نیست و به دنبال ایجاد آرامش است، ابراز داشت: گسترش فرهنگ دینی آرامش را به دنبال می‌آورد و این آرامش سبب می‌شود بتوانیم از امکانات استفاده بهینه کنیم.

حجت‌الاسلام شیخ علیرضا حدائق با اشاره به اینکه در برخی مجامع غربی با وجود امکانات، آرامش نیست، تصریح کرد: بسیاری از افراد، شهرداری را متصدی تامین آسایش و انجام برخی اقدامات عمرانی و ظاهری به مردم معرفی می‌کنند، در حالی که پارک‌ها و امکانات به روز و بلوار ... آسایش است و آرامش نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه، شهر موفق را از نظر قرآن شهری دانست که در آن کار فرهنگی می‌شود و افزود: امروزه برخی دهات از نگاه قرآن شهر است و برخی از شهرها شاید دهات نیز نباشد، اگر در آنها کار فرهنگی انجام نشود.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید سرلوحه تمام کارها قرار گیرد، اظهار داشت: کار مجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، ایجاد آرامش است که باید سرلوحه کار سایر ادارات قرار گیرد و حمایت‌های لازم از آن انجام شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس با تاکید بر ضرورت حمایت تمام بخش‌ها از اقدامات فرهنگی، تصریح کرد: شهرداران باید اولویت اولشان کارهای فرهنگی و حمایت جدی از اقدامات معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری باشد.

حدائق با بیان اینکه مردم اگر به وظایفشان آگاه باشند، قانون‌گریز نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: کسی که از خدا می‌ترسد تخلف نمی‌کند و بیشتر تخلفات ریشه در بی‌دینی دارد.

انتهای پیام/2448/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول